<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 36

Hauistreeniä käsipainoilla Keskiviikkona pidin ihan kevyen treenipäivän, lähinnä treenaten vatsat ja jalat, samalla kertaa pitäen myös venyttelyhetken. Treenivihko ei tullut mukaan, kun vaihdoin treenikassia hetken mielijohteesta juuri enne salille lähtöä. Mutta eipä noi meitin jalkatreenit niin kummosia ole, että niissä mitään ennätysrautoja liikuteltaisiin. Joten ei kauheesti ole kerrottavaakaan.

Perjantaina vuorossa supersarjoina kädet, elikäs hauis ja ojentajat. Jostakin kummansyystä oikean kädenpeukalon tyvi alkoi vihoittelemaan. Tangosta kiinni pitäminen oli todella vaikeaa ja tuntuu, että puristusvoima olis häviämässä jonnekin. Ja mistäköhän toi sitten on oire?

-Hauis taljassa suora tanko; lämmittelyt+ 3 x 8x40 kg
-Ojentajat taljassa;lämmittelyt+ 2 x 8x50 kg, 6x50 kg
-Hauiskääntö käsip.seisten: 3 x 10x10 kg
-Ojentajat giryalla istuen: 6x20kg, 2 x 8x20 kg
-Kick back; 2 x 10x10kg, 8x12,5 kg
-Hauisk.käsip.keskitetty; 10x10kg, 2 x 6x12,5 kg
-Ja treenin jälkeen fillarilla polkien 20min.

Lauantaina oli tarkotus treenata heti aamupäivästä, mutta oli niin kauheesti touhua pitkin päivää, että loppujen lopuksi olin salilla vasta klo 19.00. Mikä osottautukin todella suureksi virheeksi. Mulla on aina ollu se ongelmana, että jos treenaan ilta kuuden jälkeen, niin kroppa jää käymään jotenkin ylikierroksille. Sitten unen saanti vaikeutuu ja kukun "pitkälle" yöhön valveilla. Nyt unen saanti venyi vain yhteen asti. Treenivuorossa poikkeuksellisesti sekä selkä, että rinta. Ja jotta olis todella tehokasta, niin tein koko treenin supersarjoina.

-Manon spesialli liike siiville: lämmittelyt+ 3 x 10x30 kg.
-Peck deck; lämmittelyt+ 3 x 10x32.5 kg
-Penkkikone;6x50 kg, 10x50 kg, 2 x 10x55 kg
-Ylätalja kapea kahva; 10x35 kg, 10x40 kg, 2 x 10x45 kg
-Alaspainallus taljassa; 10x40 kg, 2 x 8x45 kg
-Vinopenkki käsipainoilla; 3 x 15x10 kg
-Fillarointia 30min.treenin jälkeen.

Sunnuntai tulisi pyhittää lepopäiväksi, mutta ei taida päteä kisoihin valmistautujilla. Treenivuorossa vatsat, olkapäät ja ojentajat.

-Vipunostot kiertäen (eli eteen ja sivulle samalla liikkeellä) 3 x 8x6 kg TOSI RASKAS!
-Pystysoutu taljassa; 3 x 8x45 kg
-Dippi (jalat penkillä); 3 x 10x10 kg
-Vipunostot taakse käsip; 10x6 kg, 3 x 10x8 kg
-Ojetajat narulla pudottaen; 20x25 kg, 10x20 kg, 10x15 kg
-Lopuksi vatsat taljassa, vatsakonella ja alavatsoja pumpaten (en laittanu painoja ylös). Ja sykkelöintiä 20 min.perään

Tällä viikolla aamulenkkejä 5 kipaletta ja 60 minuuttia kerralla. Oikean jalan jalkapohjassa tuntuu ajoittain kummaa kiristelyä. Olen sitä venytellyt ja hieronut ite, mutta nyt olen saanut aikaiseksi tilattua siihen vaivaan apua fysioterapeutilta. Ensiviikolla tapaaminen hänen kanssaan. Paino ei ole laskenut tällä viikolla kuin 200g, joten tämä ketoositarina tais tyssätä jo tähän.


Viikko 37

Venyttelyä Heti maanantaina oli se tapaaminen fysioterapeutin kanssa. Ja vikahan löyty heti. Mulla on oikee jalka melkein lättäjalka. Paino tulee kävellessä todella epätasaisesti jalkapohjalle, siitä kipeytyminen johtuu. Jotta kipu saataisiin mahdollisimman nopeasti laukaistua sekä jalkapohjan lihakset rentoutettua, niin hän antoi jalalle ultraääntä, hierontaa ja akupunktiota. Mä olin kauhuissani, kun alettiin puhumaan neuloista ja pistämisestä, koska en oo koskaan ollut akupuntiohommissa potilaana. Mutta rohkaistuin ja olin todella yllättynyt, kuinka tehokasta se oli. Aluksi kipu tuli todella sähköiskun lailla tiettyihin pisteisiin, mutta ihana lämpö ja rentous tuli melekein välittömästi sen tunteen jälkeen. Täytyy jopa oikein kehua, että suosittelen kokeilemaan. Harmittaa, kun en oo aikaisemmin tajunnut kokeilla. Akupunktiolla olisi voinut välttyä tenniskyynärpääleikkaukseltakin, ehkä.

Keskiviikkona rinta ja ojentajatreeni. Treenipäiväkirja jäi kotiin, mutta improvisoin tekemällä sotilaspenkkiä kisapainolla, lisäliikkeinä lattiapenkkiä kevyesti ja rintaa ristikkäistaljassa. Ojentajat sai hyvin lämpöö jo penkkiliikkeissä, joten otin vain pumppaamalla pitkiä sarjoja taljassa suoralla kahvalla ja narulla. Tehokas improvisoitu treeni ja nopee. Fillarointia 30min treenin päälle.

Perjantaiaamuna kurkussa ahisti joku kaktus, mutta sinnillä kävin käpyttelemässä, kuten monena muunakin aamuna normaalin tunnin keikan. Töistä suoraan salille treenaamaan selkää ja hauiksia.

-Ylätalja eteen leveä kahva; lämmittelyt+ 3 x 6x60 kg :)
-Hauiskääntö taljassa keskitetysti; lämmittelyt+ 3 x 6x20 kg
-Manon liike siiville; 10x30 kg,3 x 10x35 kg
-Keskitetty hauisk.käsip; 6,6,5x12,5 kg (oik.), 8,7,6x 12,5 kg (vas.)
-Kulmasoutu käsip; 7,6,6x 22 kg (oik.) 10,10,9x22 kg (vas.)
-Hauisk.käsip.istuen; 3x10x10 kg (kevyt)
-Fillarointia 20min treenin jälkeen. Olin tyytyväinen treeniin ja itseeni, sillä kurkku oli iltapäivästä jo ihan sikakipee..nyyh.ja taas tulossa kipeeksi.

Venyttelyä Lauantaina oli tarkotus mennä treenaamaan aamusta ennen kuin appivanhemmat tulee kylään, mutta niinpäs jäi. Nimittäin kurkku oli kaktuksena ja kuumettakin pukkaa. Joten suosiolla olen menemättä salille ja aamulenkille. Mua ottaa niin päähän tää kipeenä oleminen. Nyt alkaa huomaamaan niitä juttuja, mitä kaikkee tulee eteen kun röörit ei oo kunnolla auki ollenkaan. Puhun siis taas töissä käytettävistä kemikaaleista ja niistä höyryistä, mitä siellä hengittelen päivät pitkät.

Elikäs lauantai ja sunnuntai meni ihan kurkkukipua ja kuumetta potien. Kattellaas, että selviänkö tästä maanantaina ollenkaan töihin.

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu