<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 34

Juhlanaika Tämä oli töissä matalapaineinen ja räjähdysherkkä viikko. Koska näytti suoraan tulevan henkisesti vaativat olosuhteet töissä, niin otin suosiolla treeneissä kevyemmin. Kutsuttakoon tätä viikkoa ns. superkevyeksi viikko. Kävin salilla kaksi kertaa treenaamassa kropan läpi ihan kevyesti kuntopiirityyppisesti ja toistojen ollessa 15 kieppeillä. En tiedä onko kisoja silmälläpitäen viisasta enää tässä vaiheessa ottaa kevyempiä viikkoja treeneistä, mutta kokeilin kuitenkin. Kävin myös kaksi kertaa uimassa viikon aikana. Ei mitään kelloa vastaan taistelemista, vaan leppoisasti ja kevyesti palautellen. Viikolla kuitenkin tunnollisesti viisi kertaa aamuaerobinen ja viikonloppu kokonaan huilien. Aloitin tämän viikon alussa tiputtamaan hiilareita todella radikaalisti ja viikonlopun menikin siten, että lauantaina hiilareita alle 30g ja sunnuntaina alle 20g. Kropassa ei huomannut viikon aikana muuta oiretta kuin pieniä päänsärkykohtauksia, joka on ihan normaalia, kun vajoaa ketoosille. Hieman nuutunut olo viikonloppuna, mutta nukuin ja keräsin voimia seuraavaan viikkoon muutenkin.


Viikko 35

Kropassa alkaa tapahtua ja hurjaa vauhtia. Maanantai ja tiistai salilta lepoa, mutta tunnin aamulenkit kumpanakin aamuna. Keskiviikko aamuna paino tippunut jo 500g. Salilla ollessa huomasi heti, että peilistä kattelee kiristyneempi eukko, kun nesteet lähteneet liikkeelle. Ja niin ku mä dietin alussa vannoin, että en ikinä ala vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle, mutta ei sille voi mitään, jos kroppa ei muuhun enää reagoi. Katotaan miten juttu etenee, nyt ei ole enää aikaa tehä mitään kokeiluja. Luojan kiitos ne Rovaniemen karsinta kisat (13.9) peruutettiin vähäisen osanottajien vuoksi. Mä sain kisapaikan suoraan lahteen, kun voitin viime vuonna ne sotilaitten kisat. En olis millään ehtiny saada painoo laskeen sinne mennessä, katotaan ehdinkö etes Lahden kisoihin mennessä. Sitten on vaan pakko nostaa 2,5 kg painavammalla tangolla. Mutta keskitytään nyt tähän päivään, sillä sitä ehtii murehtia myöhemminkin ittensä kipeeksi. Elikäs keskiviikkona viikon eka treeni. Otin kovalla forssilla kun virtaa oli ihan sikana. Kolme supersarjaa ja vielä dippi päälle;

-Vipunostot sivulle käsip; lämmittelyt+ 3x6 10kg
-Vipunostot eteen käsip; lämittelyt+ 3x6 8kg
-Ojentajat taljassa vastaote; 10x40kg, 8x45kg, 8x47,5kg
-Pystysoutu taljassa; 3x8 45kg
-Ojentajat narulla; 6x30kg, 2x8 25kg
-Pystypunnerrus koneessa; 8,8,7x 60kg
-Dippi (jalat penkillä) 3x15 10kg paino sylissä

Virtaa oli todella runsaasti, vaikka muille jakaa:) Viimesessä sarjassa alko tuntumaan jo ihan mieletön pumppi ja lihakset väsyy, mutta sinnillä mä vedin. Mä olin niin onnellinen siitä, ku oli niin energinen olo. Ihan erilainen fiilis entä ku normaalisti. Jos tää ketoosihommeli oikeesti toimii näin hyvin ja energiatasot pysyy korkeena, niin hyvä vaan. Ja vielä treenin päätteeksi puoli tuntia fillarointi. Ai niin, ostin alku viikosta ittelle mp3 soittimen ja latasin täyteen discojumputusmusaa, niin fillarointi ja aamukävelytkin sujuu nyt reippaasti ja laulellen :)

Torstai aamuna reippain mielin aamulenkille, kun puntari näytti taas 200g kevyempää lukemaa.¨55minuuttia sauvoja heilutellen. Tahti oli reipas koska lenkin keskiarvoksi tuli 137. Mä oon niin happy ja energinen, elämä ei vois tuntua paremmalta (ainakaan urheilun ja rakkauden saralla, työkuviot onkin sitten asia taas erikseen.). Treenivuorossa selkä ja haba;

-Selkäliike ylhäältä taljassa (en tiiä nimee, sitä mitä Nooraki tekee ja musta kuvalinkki sen sivuilla, ylhäältä taljasta); lämmittelyt+ 2x10 22.5kg, 10x25kg (kuva liikkestä ->)
-Hauiskääntö käsipainoilla seisten: lämmittelyt+ 10x10kg, 4x12.5kg+pudottaen; 5x8kg, 5x6kg, 5x4
-Ylätalja eteen leveä kahva; 2x4 57.5kg, 6x57.5kg
-Hauiskääntö taljassa keskitetysti; 2x4 20kg, 3x20kg (ahnehdin painoja)
-Kulmasoutu smithissä; 10x20kg lisäp. 2x6 30kg lisäp.
-Hauiskääntö käsipainoilla istuen (kädet hieman harallaan) 10x4kg, 2x7 6kg

Ja fillarilla sotkemista 30 min. treenin päälle. Treenin kulutus yhtensä 692kcal ja keskisykkeellä 137. Treenitahti hyvä ja leppuuttelutauot sopivat. Ihanaa, ku treenit luistaa pitkästä aikaa ja olo on niin fantastinen. Palkkarijuoma mukaan lukien hiilareita tänään 32g. Prodee 209g ja rasvoja poikkeuksellisen vähän tänään elikäs 78g.

Perjantaina totaalilepopäivä aamulenkistä ja saliltakin. Paino tippunu taas vähäsen :)

Lauantaina tunnin hiihtely sauvojen kanssa, mutta sukset jäi kotiin. Treenivuorossa rinta ja vatsa:

-Sotilaspenkkipunnerrus (kisapainolla): lämmittelyrituaalit+ 35 kertaa 37.5kg (lisäksi vielä pudottaen kiloja tangosta pumppaillen tosi pitkiä sarjoja, että varmasti maitohapot jyllää!!!)
-Vatsat taljassa narulla: 16,15,8x65kg
-Ristikkäistalja rinnalle seisten; 10x20kg, 2x6 22.5kg
-Vatsat penkillä: 3x12
-Ranskalainenpunnerrus maaten giryalla: 10x8kg, 12x12kg, 2x8 16,5kg
-Vatsakone: 2x10x30kg

Nyt niin ku luistaa toi sotilaspenkki. Mutta ei tietenkään niin hyvin kuin kaksi vuotta sitten. Silloin mä olinkin elämäni kunnossa. Nyt tällä dietillä ei samaa kuntoo saavuteta, mutta jos toi 35 toistoo tulee kisoissakin, niin olen mä tyytyväinen. En hypi riemusta, mutta menettelee. Tän hetken tavoitteena kisoihin on se, että lavalle noustaa ja parhaani teen. Ja olipa paino sitten mitä tahansa.Ja energistä fillarointia taasen 30min. treenin jälkeen. Mä olen niin ylpee itestäni, ku jaksan niin innokkaasti vielä treenailla näillä kaloreilla.

Sunnuntai aamuna paino oli 58,5kg. Aamu alkoi siis aivan fantastisesti ja järvikin oli niin tyyni ja kaunis. Tervetuloa seuraamaan elämäni suloisinta aamua, jolloin painolukemani dietin suhteen oli saanut uudet sfäärit. Olin siis nukkunut 12h yöunet ja herätys oli ilman kelloa vasta klo 10 hujakoilla. Aamukävelyllä 75minuuttia kuunnellen poppia ja nauttien olostani ja hyvästä mielestäni. Aamupala hesaria lukien ja sitten lököilin sohvalla ja kattelin elekuvia. Maittava ja runsas lounas, jonka jälkeen reippain mielin salille.

-Kylkikone: lämmittelyt+ 2x12 25kg
-Takaolkapäät taljassa keskitetysti: 10x15kg, 10,8,8 17.5kg
-Peck deck (väärinpäin); 3x15 10kg
-Kyljet taljassa; 3x12 50kg
-Takaolkapäät narulla; 10x40kg, 2x10 42,5kg
-Dippi; 3x8 (ehkä vähän jäi vajaiksi)
-Ojentajat narulla pudottaen; 15x25kg, 10x20kg, 10x15kg

Ja fillarilla sotkien 30minuuttia. Nyt on viikko pulkassa. Olen tyytyväinen treeneihin ja omaan ahkeruuteeni tällä viikolla. Jos painon pudotus jatkuu samanlaisella tahdilla ens viikolla, niin huh huh, taijan olla kisoissa sit ihan kukkakeppi. Nyt vain pidetään huoli riittävästä rasvasta ja prodesta. Iloisiin kuulemisiin ensi viikkoon :)

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu