<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 21

Savukalasalaattia nam Viikonloppu Kemissä meni mallikkaasti. Ihanaa rentoutumista ja rupattelua kavereiden kanssa. Salille en jaksanut vääntäytyä, vaikka viime viikolla tuli vain se 3 treeniä. Alkuviikko oli töissä todella säpäkkää ja väsyttävää menoa. Aamulenkkien aikaan mie tyttö vaan torkutin kelloa ja nukuin. Siis olin todella väsynyt ja laiska. En saanut kammettua ittiäni ylös lenkille koko viikkona. Ja viikon eka treenikin venähti ihan torstaille asti. Eli tossa tuli sitten viikon tauko salilta ihan huomaamattakin. Olen kuitenkin armollinen itselleni ja suon tollaiset takapakit, koska jos alan potea syyllisyyttä,

niin sit palan loppuun. Ruokavaliosta sen verran, että alku viikon kalorit ovat olleet 1600 paikkeilla. Treenipäivinä olen kuitenkin pyrkinyt pitämään kalorit 2000 kieppeillä. Syöminen tuntuu vieläkin takkuavan. Makeaa haluttaa aika ajoin todella paljon, koska olen oikea sokerihiiri. Mutta himoille ei pidä antaa periksi. Tankkauspäivät on sitä varten. Paino on 61 kilon molemmin puolin.

Torstain treeninä olkapäät ja kyljet (paluu salille vähitellen):

-Vipunostot eteen; 3x10x6kg
-Vipunostot sivulle; 3x10x7.5kg
-Vipunostot taakse; 3x10x6kg (nämä kaikki 30s tauolla, vuorotellen)
-Pystypunnerruskone; 3x10x40kg (30s.tauolla)
-Peck deck väärinpäin; 3x10x15kg tosi raskas
-Olankohautukset smithissä; 3x15x20kg kevyt
-Kylkikone; 3x15x15kg
-Kyljet taljassa; 15x35kg, 2x15x37,5kg

Perjantaina salille suoraan töistä ja treenivuorossa rinta+ojentajat:

-Penkkipunnerrus; lämmittelyt+ 4x5x55kg (jäi 1sarja tekemättä, kun ei avustajaa)raskas
-Kapea penkki; 3x10x32,5kg kevyt
-Peck deck; 3x10x25kg
-Vinopenkki käsipainoilla; 8x12,5kg, 2x10x10kg
-Dippi(jalat penkillä); 3x10x5kg

Sunnuntaina jalat+vatsat:

-Prässi; lämmittelyt + 3x10x90kg (rutinaa vain vähän)
-Vatsarutistus koneessa; lämmittelyt + 3x15x25kg
-Jalkojen ojennus; 3x10x30kg (polvissa rutina lisääntyy)
-Jalkojen koukistus maaten; 3x10x30kg
-Pohkeet istuen; 3x12x35kg
-Vatsat taljassa; 3x10x60kg

Kulutus; 452kcal, vain 103 keskisyke (?)


Viikko 22

Nurmikoa leikatessa kaloreita kuluu Tällä viikolla yritän olla tunnollisempi aamulenkkien ja treenien suhteen. Siksipä laitoin eilen illalla jo ennen kymppiuutisia nukkumaan ja heräsin suht´ virkeänä aamulla klo 5.30. Pikalatauksella creatiinipyruvaattia, cla:ta ja vitamiinit nassuun ja puoli litraa vettä ja menox. Reipas 55minuutin sauvakävelylenkki pyöräteitä pitkin, keskisykkeellä 123. Töitten jälkeen nukuin 30min. päikkärit ja menin salille. Treenivuorossa selkä ja hausi. Jos hoksasitte, nii viime viikolta jäi käsitreenit kokonaan tekemättä, kun vaihdoin järjestystä ja sitten laiskuuttani jäi tekemättä yksi treeni kokonaan. Monessa asiassa on tsemppaamisen varaa, mutta eiköhän niin ole itse kullakin.

-Ylätaljaveto eteen; lämmittelyt+ 3x10x47,5kg
-Hauiskääntö käsip.istuen; 3x10x8kg (oik.), 3x10x9kg (vas.)
-Selän ojennus koneessa; 3x15x40kg
-Hauisk.taljassa mutkatangolla; 3x10x35kg (kevyt)
-Alaspainallus; 3x10x40kg
-Keskitetty hauiskääntö käsip;3x10x10kg

Treeni sujui hyvin ja tuntui, että virtaa on kinttaissa tosi hyvin.Vaikka päivän kaloreista kertyi vain 1500 yhteensä. Tuntuu, että paino jumittaa. Mietin, että pitäiskö pitää pari isomman kalorin päivää, vai mille sitä oikein alkais?

Tiistaina sauvakävelyt aamusta, keskisykkeellä 128. Otin pieniä hölkkäpätkiä välillä, että saisin sykkeen korkeemmalle. Salitreeni suoraan töistä ja otin kevyesti vain olkapäät ja ojentajat:

-Pystysoutu taljassa; 2x10x40kg, 12x35kg
-Peck deck väärinpäin; 3x15x10kg
-Dippi 3x10, jalat penkillä
-Pystypunn.koneessa; 10x40kg, 2x10x42,5kg
-Ojentajat taljassa vastaotteella; 10x35kg, 2x10x37,5kg
-Kick back; 3x12x8kg

Treeni sujui rivakasti ja nopeesti. Eli salin puolella vain 30min ja kaloreita kului vain 99.Mutta poltetta tuntuu lihaksissa, joten en sanoisi treenin olleen huono. Nostin kalorit tänään 2200. Katotaan, mitä kroppa sanoo.

Keskiviikko aamu oli lepoa kävelystä. Töissä alko tuntumaan kummalta, nilkkoja kolotti ja päätä särki. Kotiin tulleessa laitoin mittarin kainaloon ja lukemaksi tuli 37,2. Pientä lämpöö, mutta en uskaltanu kuitenkaan salille lähtee. Vointi on ollut muuten mitä mainioin taas välillä, paitsi että limaneritys on edelleenkin samanlaista. Mä luulen, että olen allergisoitunut töissä käytettäville kemikaaleille. Kuten jokainen tietää: Hammaslääkärissä haisee kummalliselta ja haju on voimakasta koko ajan. Muovipaikoissa käytettävät aineet on todella allergisoivia ja puhdistusaineet lemuaa nenään koko ajan.

Lepoa keskiviikko ja torstai. Keskiviikkona ja torstaina kaloreita vain 1200, koska ei treeniäkään. Töissä olin kuitenkin ihan normaalisti, koska lämpö ei noussu enään. Vasta perjantaina illasta uskalsin salille, vaikka lämpöö ei ollut torstaina ollenkaan. Perjantaina kävin hakemassa varusvarastolta tulevan kesäloman tarpeelliset välineet ja tarvikkeet. Jos en ole muistanut hehkuttaa, niin 3 ja puolen viikon kesäloma alkaa 6.6 ja töihin vasta ke 2.7. Olen telttailemassa tontillani Simonkylässä, joten hain teltan, kaminan, trangian, vesipönikät ja muut tarpeelliset kamat valmiiksi, niin voin sitten pakata auton kun sen aika on. Ja se on piiiiaaaannnn!

Uh, takaisin siis vielä todellisuuteen ja perjantain treeniin:

-Penkkipunnerrus; lämmittelyt+5x5x55kg
-Vatsat taljassa; 3x15x62,5kg
-Kyljet koneessa; 3x20x20kg
-Vinopenkki käsipainoilla; 3x10x12,5kg
-Vatsat koneessa;3x10x30kg
-Kylkivenytys taljassa; 3x15x40kg
-Peck deck(seisten); 3x10x35kg

Kulutus 495kcal,118keskisykkeellä. Mainintana vielä sellanen, että meijän salilla ei ole mitään ilmastointia/viilennystä. Elikäs tänään sisälämpötila nousussa +27 astetta. Mitenkähän sit kesäkuumalla?

Lauantaina iltatreeninä jalkojen vuoro sekä kevyesti ojentajat:

-Prässi; lämmittelyt + 3x10x100kg ( ei rutinaa polvista jee)
-Ojentajat taljassa vastaotteella; 3x10x40kg (kevyttä on)
-Jalkojen ojennus reisipenkissä: 10x30kg,2x10x32,5kg
-Jalkojen koukistus maaten: 3x10x25kg
-Pohkeet: 3x15x35kg
-Kick back:3x12x8kg
-Ojentajat narulla pudottaen; 6x35kg, 10x25kg,10x17,5kg.

Olen ylpeä itsestäni, että sain tälle viikolle 4 treenikertaa ja pari aamukävelyä, vaikkakin podin pari päivää lämpöä. Paino jumittaa, joten ens viikolla otetaan tuhdimmin syötävää. Pakko alkaa miettimään kesälomankin treenejä ja tulevia syömisiä, että pysyis jotenkin kuosissaan sitten lomalla. Syöminen taitaa muodostua suuremmaksi ongelmaksi, koska tontille ei tule sähkö eikä vettä, elikäs jääkaappitavara on kokonaan pois luvuista syömisten suhteen. Mutta en usko kuitenkaan, että koko kesä menee makkaransyönniksi notskilla;) Ennen lähtöä vielä nurmikko leikattava ettei aivan rehota tullessa. Meillä leikataan sellaisella työnnettävällä jossa ei ole moottoria... näin saadaan samalla lisää kulutusta ja rasva palamaan;)

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu