<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 19

Cooperin testi. Kuva: Markku Mäkelä Raaka todellisuus iski suoraan päin kasvoja heti maanantaiaamuna, nimittäin cooperin testi. Olen siviilivirassa Puolustusvoimilla, enkä ole lähössä kriisinhallintajoukkoihin, joten mun ei tarvi juosta kieli vyön alla testissä. Täytyy suoraan myöntää, että inhoon niin paljon juoksemista, että kävelin koko 12min. ajan. Olen siis luuseri, kun en etes yrittäny parastani. Katotaan sitten vaikka syssymmällä. Harmikseni joudun teille tuottamaan pettymyksen, kun olisitte kuitenkin halunneet tietää kuinka rapa kunnossa todellisuudessa olen. No, senhän mä voin suoraan myöntää, että aerobinen kunto on ihan hanurista, mutta pakon edessä mä juoksen sen 2200m, kun oikeen pinnistelen. Cooperin testi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Cooper-testi Tiistaina aamuhihhuloinnit sauvojen kanssa tasasella 120 sykkeellä 45 minuutin sessio. Treenivuorossa selkä ja habat.

- Ylätalja eteen leveällä kahvalla: lämmittelyt + 8x52,5kg, 2x6x55kg
- Alaspainallus: 10x45kg, 2x8x45kg
- Hauiskääntö käsipainoilla istuen: 10x8kg, 6x10kg, 8x10kg
- Hauiskääntö narulla: 3x8x35kg
- Selän ojennus: 2x12x10kg
- Keskitetty hauiskääntö:3x10x10kg

Keskiviikkona väsyttävä päivä töissä, joten olin ihan poikki kotiin tultuani. Siivoilin pikkasen ja päätin, että pidän välipäivän salilta. Torstaina pirteänä taas aamukävelylle. Aurinko paistaa ja mieli virkeenä. Jäin työkaverin kans suustani kiinni pyörätiellä, joten syke kerkes vähäsen laskee. Rupateltiin noin 10min. Sen johdosta mulla meni aamun aikataulut sekasin ja meinasin myöhästyä töistä. Illalla pikatreeninä olkapäät ja hartiat.

- Lämmittelyksi 15 min soutua
- Takaolkapäät (peck deck-nurinkurin): 3x10x15kg
- Vipunostot sivulle "kalellaan" käsipainolla toinen käsi kiini: 3x10x10kg
- Takaolkapäät narulla taljassa: 3x10x45kg
- Hartia kohautukset smithissä: 10x20kg, 2x12x25kg lisäp.
- Vipunostot eteen: 10x 8kg, 2x8x8kg

Erittäin tehokas treeni ja poltetta havaittavissa. Hyvä mieli tuli tollasesta onnistumisesta! Perjantai ja taas totuuden päivä, nimittäin lihaskuntotestit. Sinni ei anna löysäillä. Mä tiiän olevani hyvä tässä lajissa, joten on pakko näyttää itelle ja muille, että täältä pesee. Tänään ei sitten löysäillä ja ei muuten löysäiltykään:) Intin lihaskuntotestissä on nykyään enää neljä osiota: toistokyykky, vatsat, punnerrukset ja puristusvoima. Tässä miun tulokset:

- Toistokyykky: 50 (60s.aikaa tehä)
- Vatsat: 50
- Punnerrukset: 70 (naisten tyyli, polvet maassa)
- Puristusvoima: oik.35,5 vas.37,5

Yhteenvetona voi sanoa, että puristusvoima käsissä on aina ollut huono, ja kun käyttää siteitä, niin ei se siitä voi pahemmin parantuakaan. Muutenkin tulokset nousi viime syksystä. Joten ei voi olla muuta ku erittäin tyytyväinen tuloksiin. Täällä voi testata tuki- ja liikuntaelimistön kunnon: http://ffp.uku.fi/clinic/tule.htm Olin niin happy, että tein vielä kevyen rinta- ja ojentaja- treeninkin siihen samaan sysyyn, että saan paikat oikein pumppiin:

- Penkkikone: 3x6x50kg
- Ojentajat taljassa mutkatangolla: 3x8x45kg
- Peck deck: 2x15x20kg
- Kapea penkki ojentajilla: 8x35kg, 2x6x37.5kg
- Dippi: 3x10 omalla painolla

Kalorinkulutus tällä heilumisella 515, ja 112 keskisyke. Ja sitten kotiin pikapikaa ja syömään!! Lauantaina totaalilepo päivä aamulenkeistä ja salista. Sunnuntaina aamukävely ja vähäsen joogaharjoittelua. Lihaskuntotestistä paikat on totaalisen jumissa joka paikasta, tekee kipeetä, yritän venytellä, mutta sattuu!!!


Viikko 20

Inbodymittauksessa jälleen Maanantaiaamuna laiskuus vei voiton ja torkutin kelloa yli seittämään. Laiskuus ja väsymys vei voiton ja nukuin vielä päikkäritkin. Jaksoin kuitenkin vääntäytyä illasta sitten salille. Tästä viikosta alkaa kierto alusta. Oikeestaan mitään maksimiaikakautta ei olekaan ollut tässä välissä, siis että olisin tehny lyhyitä, alle 6 toiston sarjoja. En ole kokenut tarpeelliseksi alkaa riuhtomaan väkisin suurilla painoilla. Loukkaantumisriski on niin suuri, verrattuna tähän lajin vaatimaan voimatasoon. Oikeestaan kestävyydellä saadaan parempia tuloksia. Tottahan se on hyvä joskus omia enkkoja kokeilla, mutta nyt ei vaan oo sellasta fiilistä. Alotin siis uudelleen tekeen 3x10 sarjoilla. Tarkotuksena saada painot nousemaan viime kertojen sarjapainoista. Siinähän sen kehityksen näkee parhaiten. Alkupäivät on varmaankin aikamoista hakemista painoissa. Treeninä selkä ja hauis.

- Ylätalja eteen kapealla kahvalla: lämmittelyt+ 10x40,10x45, 10x47,5kg
- Selkäkone:12x40, 12x45,15x45kg
- Alaspainallus: 3x10x40kg
- Hauiskääntö käsipainoilla istuen: 3x10x8kg
- Hauiskääntö taljassa mutkatangolla:10x30kg,2x10x35kg
- Keskitetty hauiskääntö käsipainolla: oik:3x8x10kg, vas 3x10x10kg

Tiistaina käppäilemässä aamusta ilman sauvoja, pieniä hölkkätaipaleita ja välillä kävelyä. Ei siis verenmakua suussa, vaan rauhallista jolkottelua. Salitreenistä ei ole mitään dokumenttia, kun treenivihko jäi toisen kassin pohjalle. Ulkomuistista vetelin painot ja tais jäädä aika alakanttiin, mutta muuten hyvä treeni. Keskiviikkona samanlainen päivä. Pakkailin kasseja ja nyssäköitä, kun huomenissa reissun päälle kotomaisemiin Kemiin. Jotta totuus ei ihan unohtuisi, niin aamusta Ikaalisen kylpylässä Inbodymittauksen kautta reissuun. Tuleeko tuomio vai mitä? Paino ei ole pudonnut paljoakaan. Alimmillaan paino käynyt siinä 60,9kg. Onneksi ei ole kiirusta ton painon kanssa. Jännittää ihan pirusti, mitä se masiina sannoo. Jos olen tyytyväinen tuloksiin, niin palkitsen itseni tankkauspäivällä. Aamulla ei kävelyjä mihinkään suuntaan vaan tyhjällä mahalla pirssiin ja ajelut kylpylään.Tässä tuloksia mittailuista, suluissa vertaus edellisiin mittauksiin:

-Paino 62,7kg (laskua 500g)
-Rasvaton massa 48,8kg (lisäystä 800g)
-Lihasmassa 27,4kg(lisää 600g)
-Rasvamassa 13,9( 1,3kg vähentynyt)
-BMI 23,9 (laskenu 0,2)
-Rasva% 22.2 (laskenut 1,9%)
-Fitnesspisteet 85 (1 lisäystä)

Yhteenvetona vois sanoo, että mittausten perusteella kaikki rasva mikä on lähtenut, on lähtenut vyötärön ympäriltä. Joka on todella hyvä terveydenkin kannalta. Paino ei ollut laskenut niin paljoa, mitä olisin toivonut, mutta tuloksiin olen todella tyytyväinen. Koska rasvaprosentti oli tippunu ja lihasta tullu 600g lisää:) Nyt kylpylän aamupala pöytä kutsuu ja olen todellakin ansainnut sen.

Mielenkiintoisia sivuja:
- Kuntolaboratio ->
- Terveystutkimukset ->
- Kehonkoostumus ->
- Kuntomittaukset->

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu