<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 17

Kotona vatsatreeni Maanantai oli kokonaan lepoa urheiluista. Tiistai aamulla käväsin käppäilemässa 40 minuuttia, keskisykkeellä 119. Kaloreita paloi 311. Viikon ensimmäinen treeni heti näin alkuviikosta, mulle edistystä, että saan itteni motivoitua salille jo näinkin alkuviikosta.

-Ylätalja niskan taakse; lämmittelyt+ 3x8x50kg (en saanu tuntumaa!)
-Selän ojennus koneessa; 3x20x40kg
-Pystypunnerrus koneessa; 10x40kg, 2x8x50kg (kevyt)
-Peck deck väärinpäin; 3x15x10kg (kevyttä)
-Kulmasoutu käsipainolla; 6x22kg, 2x5x22kg
-Alataljaveto yhd.kädellä; 10x20kg,2x10x25kg
-Pystysoutu taljassa; 8x35kg,6x40kg,6x42.5kg

Lopuksi pyöräilyä 20min ja kävely mutkan kautta kotiin 20min. Olin pirteä ja energinen, joten tein vielä kotosalla pallon kanssa vatsoja ja otin muutaman selkäliikkeenkin. Treenin yhteiskulutus 602kcal, 116 keskisykkeellä.

Keskiviikko aamuna vaaka näytti pienimmät lukemat tähän mennessä: 60,9kg. Hyvällä vauhdilla mennään alaspäin. Kiirettä ei siis vieläkään ole, toivottavasti ei pala lihakset. Mieluiten rasvaa tiristen. Tämä päivä salilta ja aamukävelyistä lepoa.

Torstaina treeni työajalla, elikäs aamupäivällä välipalan ja lounaan välissä. Vuorossa rinta ja ojentajat:

-Sotilaspenkki: lämmittelyt 3x15x 32,5kg, 12x 32,5kg,10x32,5kg (kestävyyttä)
55s. palautuksilla, todella surkeeta. Hengästyttää ja puuskututtaa!!
-Kapea penkki ojentajille: 10x30kg, 3x8x35kg
-Peck deck; 3x6x42,5kg
-Dippi; 3x10 omalla painolla, jalat penkillä
-Ojentajat taljassa suoralla tangolla; 10x45kg, 2x8x47,5kg, 6x47,5kg
-Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla; 2x10x10kg, 8x10kg. Toivotonta!

Treenin jälkeen olo oli mitä surkein, olin ihan poikki. En todellakaan tiedä miksi ei kulje. Tänään olen syönyt historiallisen hyvin, sillä 2200kcal täyttyi, eikä tehnyt tiukkaakaan.

Perjantaina vaaka pamahti lukemiin 62,6kg. Suoraan verrannollinen eiliseen syönnin määrään. Mutta ei siinä mitään, kyllähän noi hiilarit nestettäkin kerää. Tänään lepoa ja syvän kirjan lukua.

Lauantaina olikin todella aktiivinen päivä. Aamusta hölköttelylenkki, tarkoittaen meikäläisen kunnolla siis 300m hölkäten ja 200m kävellen vuorotellen. Aikaa hurahti 45 min ja kaloreita kului 378 ja hurjalla 125 keskisykkeellä. Iltatreeninä hauis+vatsat ja kyljet:

-Vatsat taljassa narulla; 20x55kg, 15x 62,5kg, 2x12x 62,5kg
-Kylkikoneessa 3x15x20kg
-Hauiskääntö mutkatangolla seisten; lämmittelyt+ 3x6x17,5kg(mulle hyvä tulos)
-Kyljet taljassa; 3x15x35kg
-Rannekäännöt; 3x15x4kg
-Vatsat koneessa;2x10x35kg
-Hauiskääntö taljassa kipparikalle;7x35kg, 2x8x35kg
-Hauiskääntö keskitetty käsipainolla10,9,8x10kg (vas.) 2x8x10kg,7x10kg (oik.)

Treenin jälkeen aerobisena vielä pyöräillen 20minuuttia. Tämän jälkeen vielä kotona pihan haravointia 1,5h. Älkää vaan kysykökkään, että kuinka sitä riittää haravointia noin paljon. Oon vasta pihan puolessa välissä ja usko meinaa loppua. Talo on ollut remontoinnin ja kunnostuksen ajan tyhjillään ja pihalla on viime syksyn lehtiä ihan tuhottomasti. Pihalla on pari isoa vaahteraa, koivuja yms. joten työn sarkaa kyllä riittää. Sali ja haravoinnin kulutus yhteensä 930kcal, keskisykkeellä 120. Kotitaloustyöt ja hyötyliikunta kunniaan?

Sunnuntai aamuna tyhjällä vatsalla joogaamaan. Reilu aamupala nassuun ja sitten pikku torkut ja salille virkkuna. Vuorossa jalat ja ojentajat. Vedin treenin kuntopiiri tyyppisesti. Elikäs yksi sarja kutakin ja sitten vaihto. Lepotauot vasta kierroksen loputtua.

-Askelkyykky käsip; 3x15x10kg
-Jalkojen ojennus; 10x25kg, 2x10x 30kg
-Jalkojen lähennys;2x15x35kg, 12x40kg
-Jalkojen koukistus maaten; 10x25kg, 8x30kg, 10x25kg
-Pohkeet; 3x15x30kg
-Ojentajat narulla; 8,7,6x 35kg
-Kick back; 10x6kg, 2x8x7,5kg
-Keskitetty ojentajat taljassa 2x10x15kg

Hyvä treeni kaiken kaikkiaan. Polvet ei rutissu niin pahasti kuin olisin odottanut, ehkä on taas parempi mennä jalkojen osalta noin pienillä painoilla, ettei tule hankaluuksia. Ojentajissa havaittavissa pumppia, jippii! Viikonlopun syöminen meni todella penkin alle. Söin kyllä puhtaasti, mutta kaloreita tuli la ja su vain 1400 hujakoille. Huonompi homma. Nyt ei oikein ruoka tunnu maistuvan, pitää vaan alkaa pakottaan ittensä puputtaan tota sapuskaa enempi.


Viikko 18

Kuntopallo hyvä vatsatreenissä Maanantaina totaalilepoa.

Tiistaina koiran kanssa aamukävelyllä. En laittanu sykemittaria ollenkaan, ku tiiän että alisykkeillä mennään ja liian paljon pysähtelyjä, mutta koiralle ainakin tuli hyvä mieli. Ehkä on viisasta ittensäkin kannalta välillä pitää tollanen rennompi aamuhappihyppely, mielenvirkistyslenkki. Oli tarkotus lähtee illasta salille, mutta urvahin päiväunille kuuden aikaa ja jatkoinkin sitten samaan putkeen yöunille. Ehkä toi väsymys johtuu siitä, kun olen ottanut allergialääkkeitä. En nyt sitten tiiä, että onko tää mun röhinä allergiaa, muuta tulehdusta vai mitä? Limaneritys kuitenkin jatkuu samanlaisena, aamulla nenä tukossa. Mutta päivällä nenä ei kuitenkaan valskaa.

Eli tiistai päivä tulikin sitten levättyä, niin keskiviikolle riitti poweria akuissa. Aamusta reippaana ulkoiluttamaan sauvoja 45min. lenkille. Välipalan ja lounaan välissä tekemään selkä ja hauistreeni.

-Kulmasoutu käsip; lämmittelyt+3x6x23kg (oik) 3x8x23kg (vas)
-Hauiskääntö istuen käsipainoilla.; 2x8x10kg, 7x10kg
-Alatalja yhdellä kädellä; 6x25kg, 2x6x30kg
-Hauiskääntö narulla; 2x8x37.5kg, 6x37,5kg
-Selän ojennus koneessa; 20x35kg, 2x20x40kg
-Keskitetty hauiskääntö käsipainolla 5,3,1x12.5kg (oik) 7,4,3x 12,5kg (vas) pieni arviointivirhe!!!
-Ylätalja eteen kapea kahva; 3x6x45kg

Koska virtaa riitti kuin pienessä pitäjässä, niin päätin vielä käydä Porissa mutkan joogaamassa. Harjoitus oli kohdallani tänään hyvä, vaikka edelleenkin olen surkuhupaisan kankea! Kalorit tänään 1816.

Aamukävely keppien kera 50min, 124 keskisykkeellä. Salilta lepopäivä. Ruokapolitiikka paranemaan päin; 1900kcal. Ostin tänään luontaistuotekaupasta glukosamiinia. Pitäisi parantaa nivelten liikkuvuutta ja vähentää "rutinaa". Huomenna sitten aloitan sen testaamisen. Katotaan onko polvien ääntelyihin tulossa volyymin heikkenemistä.

Perjantaina vaaka näytti 61,4kg. Sauvakävelyä reippain mielin, mutta tahti oli hivenen liian hidas, keskisyke vain 113. Salilla pikatreeninä illalla olkapäät. Treenien sarjatauot vain 30s, joten otin ittestäni mehut irti.

-Vipunostot sivulle;3x10x6kg
-Vipunostot taakse;3x10x4kg
-Vipunostot eteen 10x4kg, 2x10x6kg
-Pystypunnerrus koneella; 3x6x52,5kg
-Peck deck-väärinpäin;12x12,5kg, 2x10x12,5kg
-Pystysoutu taljassa; 3x8x42,5kg
-Hartiakoht.smithissä;2x12x20kg lisäp.15x20kg lisäp.

Tänään kalorit huikeat 2052, joten edistystä on tullut jo syömäpuolessakin. Johan se kohta se ite diettikin pääsee alkamaan, kun on ensin saatu hilattua kalorit kunnolla ylös. Että on varaa alkaa niitä sieltä tiputtamaankin.

Launtaina kävelyistä ja salilta vapaa päivä. Nukuin pitkää, joten ruokapolitiikka meni taas ihan päin mäntyä. Tälle päivälle vain 1270kcal. Kyllä sitä vois syödä vähän enempi, vaikka onkin urheilematonpäivä, eikä mitään kulutakkaan.

Sunnuntai pitäisi olla lepopäivä, mutta ei auta, kun on vasta tällä viikolla kaksi salitreeniä takana. Huikeissa unelmissani alkutalvesta kuvittelin jaksavani joka viikko käydä salilla sen 4 kertaa ja väh. 3 kertaa viikossa aamulenkillä. Nyt ei olla ainakaan niiden suhteen päästy tavoitteisiin, mutta niinhän se on, että aina pitää olla parantamisen varaa. Muutenhan sitä olis täydellinen?Salitreeni iltapäivästä kolmen ja neljän välillä. Vuorossa rinta+ojentajat:

-Penkkikone; lämmittelyt+ 2x6x55kg, 8x55kg
-Peck deck;8x40kg, 3x8x42,kg (seisten)
-Vipunostot vinopenkissä 10x10kg, 2x10x12,5kg (plääh)
-Ojentajat taljassa narulla; 3x6x35kg
-Kick back; 3x10x8kg (kokeilin 9kg, muut liian raskas)
-Dippi omalla painolla 3x10 (jalat penkillä)

Loppuaerobiseksi kotipihalla hyötyliikunta, arvatenkin haravointia ja lehtien kärräämistä kottarilla mettän perälle. Treenin ja haravoinnin yhteiskulutus 829kcal.Wau!! Mutta syömiset vain 1600kcal tänään. Ensi viikolla ohjelmassa firman puolesta ohjattua liikuntaa. Odottaen kauhulla: cooperintesti ja lihaskuntotesti. Siinä otetaan miehistä ja naisista mittaa?

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu