<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 14

Tutustuin uuteen lehteen Kevyt viikko tarkoittaa mulla vähän treenaamista punttisalin puolella, mutta muuten kyllä heilun muissa lajeissa ihan kiitettävästi. Maanantai ja tiistai meni ihan laiskotellessa, mutta keskiviikkona kävinkin sitten paikallisessa uimahallissa pulikoimassa. Ja ihan kokonaisen kilometrin kävin vetäseen. Otti vähän hermon päälle, kun altaassa oli ruuhkaa. Ei oikeen päässy kunnolla toteuttaan ittiään sielä, mutta sinnikkäästi sen kilsan räpiköin. Aikaa meni 35 minuuttia ja kaloreita paloi 220. Vauhti ei todellakaan ollu mitään päätä huimaavaa, kun joutu koko ajan uimaan jonku varpaat nenän alla viuhtoen. Pikasaunat päälle ja sitten ruuanlaittoon ja käpertymään sohvalle kirjan ääreen. Kevyt viikon tarkotus mulle on se, että pää saa levätä tosta puntti hommasta sekä sivussa kroppakin. Joskus tulee tahkottua salilla kuukaudesta toiseen, eikä osaa pysyä sieltä pois ollenkaan. Ja huom! Jos on sairaana kotona punkan pohjalla, niin sitä ei oikein voi pitää kevyenä viikkona. Kroppa taistelee omaa taisteluaan ja siitä palautuminenkin vie aikansa. Jos tulosteen nouseminen alkaa tökkimään, niin kannattaa pitää välillä kevyempiä viikkoja. Kyllä mä olen huomannu, että kun malttaa pysyä pois salilta vähän aikaa, niin treenimotivaatiota löytyy aina enempi sinne palatessa. Kun treenivuosia on takana yli 10 yhtä soittoo, niin kyllä sitä mielellään tekee muutakin urheilua ku painojen kalistelua.

Torstaille tuli viikon ainoo punttitreeni. Jos joku on kuullu legendaariselta 90-luvulta "satasentreenit" systeemistä, niin sellasen treenin vedin lihaksille shokkina tänään. Elikäs jokaista liikettä tehdään vain yksi sarja ja toistoja siinä 100. Joskus tulee tilanne, ettei etes 50 jaksa tehä. Painot tulee sitten sen mukaan, elikäs kevyellä menee.

Vipunosto sivulle: 100x1.25kg
Peck deck 50x5kg, 50x10kg (tuntu aluksi liian kevyeltä)
Alatalja kapealla kahvalla 100x15kg
Jalkojen ojennus 45x15kg
Jalkojen koukistus 35x15kg
Hauiskääntö istuen 100x 1.25kg
Ojentajat taljassa narulla 100x 5kg
Ylätalja eteen leveällä kahvalla 85x 15kg
Vipun.eteen 100x 1.25kg
Selän ojennus koneessa 100x5kg
Pohkeet istuen 100x2.5kg
Vatsat koneessa 55x5kg

Ja kyllähän sitä pumppia sitten löytykin. Joidenkin liikkeiden painot oli ihan pikkiriikkisen liian kevyet, mutta joissakin taas liian painavat. Jalat onkin sitten oma osastonsa, niihin ei kannata takertua. Kuten olen sanonut aikasemminkin; tossahan ne mukana roikkuvat:) (pahasti sanottu, kyllä mä olen totta kai kiitollinen, että ne mulla on ja pystyn käväelemään ja halutessa juoksemaankin, mutta toi nyt on sitä mustaa huumoria, kun ei enää jaksa välittää liikaa polvien rutinoista ja paukkeista!)

Perjantain olikin sitten joogailua kotosalla. Lauantaina olin koiran kanssa kävelyllä pari tuntia, ei reipasta vauhtia vaan "haistelulenkillä" sekä illasta kaksi tuntia haravointia.

Sunnuntaina oli operaatio "suursiivous apinan raivolla". Imuroin, luutusin, pyyhin pölyt, pesin pyykkiä 5 koneellista, ripustin kuivumaan yms.ihania kotitöitä. Aikaa meni 3 tuntia ja 40 minuuttia. Kaloreita kului 775 ja keskisykkeellä 103. Kunnon rasvan polttotreeni. Ei sitä aina tartte vinssata kuntopyörällä tai stepperillä, noi kotihommatko on pakko joskus tehä, niin ottaa sitten urheilun kannalta.

Unohin muuten kertoo, että tossa viikolla oli meillä töissä kahvittelu ja palkitsemistilaisuus, jossa tarjottiin kakkua ja kaiken sorttista piirakkaa. Mutta miepä pysyi lujana enkä ottanu. Pari "pölynkerääjää" sieltä taas tuli, joku lautanen ja taulu. Se tilaisuus oli vaan sellanen kissanristiäinen, kun vaihdettiin organisaatiosta toiseen, nimi muuttui, mutta työ on sitä samaa..vaan eri paketissa.

Ruokailussa ollaan vielä harjoitteluvaiheessa, elikäs en oo vielä kertaakaan saanu syötyä 2200kcal verran. Paino on lähteny laskuun, mutta naistenvaivat on tulossa, joten nestettä kerää. Odotellaan rauhassa, mitä tuleman pitää.


Viikko 15

Tapasin Nallen 2005 Nyt ollaan sitten levätty ja kevyt viikko takanapäin. Seuraavaksi treenit kovenee 4-6 viikon ajan. Toistomäärät vähenee 4-6 ja painot kovenee :) Jee, pääsee kunnolla vääntään rautaa. Olinkin niin täynnä energiaa kevyen ilotteluviikon jälkeen, että rynnistin heti maanantaina treenaamaan. Epämiellyttävä yllätys oli salille mennessä; ristikkäistaljan toisen puolen vaijeri oli mennynnä rikki. Meijän firmassa kaikki toimii todella hitaasti, joten sen korjaaminen sitten kestää. Jos kuukauden päästä on jo korjattu, niin jippiajee. Vuorossa selkä sekä ojentajat.

Kulmasoutu käsip.; lämmittelyt+ 3x6x22kg (raskasta,surkeeta) Ojentajat taljassa vastaotteella; lämmittelyt+ 8x45kg, 2x6x47.5kg Alatalja suoralla kahvalla; 8x 45kg, 7x 55kg, 6x 60kg. (painot vähä hakusessa) Dippi, jalat penkillä; 2x15, 10 (pelkällä omalla painolla) Selän ojennus koneessa; 3x15x40kg Kulmasoutu tangolla; 2x30 (pelkkä tanko, hain kestävyyttä, maitohappoja) Ojentajat narulla pudottaen; 12x35, 10x25, 8x20, 10x15, 10x 12.5kg (ei taukoja)

Sen lisäksi vielä reippailin ja poljin salilla kuntopyörää 20 minuuttia. Kokonaiskulutus treenissä 735 kcal, 126 keskisykkeellä. Ruokapuolella ihan hevon kukkua mennään taas, jotenkin en saa vaan tungettu apetta naamariini niin paljon kuin pitäis. Tänään kaloreita vain 1300, surkeeta:(

Tiistaina kokonaan lepopäivä salilta. Keskiviikkon sitten joogailemassa. Nyt alkaa tuntumaan, että olen edistynyt hieman tossa notkeusvaiheessa. Vielä kuitenkin on piiittttkkää matka notkeaksi! Paino on noussut dietin alusta nyt kilon, mutta on nestettä, joten ei hätää.

Torstaina salille treenaamaan työaikana, elikäs aamupäivästä. Tarkotus olis ollu polkeekin 20min, mutta treeni venyi liian pitkäksi. Joten pitää se tehä vaikka huomenna. Aamulenkit ei ole vielä innostanut mua, vaikka ne hakkaakin jo ajatuksen tasolla takaraivossa. Rääkkivuorossa hauis+olkapäät+vatsat ja kyljet.

Vipun.eteen ja sivulle; lämmittelyt+8x8kg,2x6x10kg (sivulle), 3x8x8kg(eteen) Takaolkapäät narulla:lämmittelyt+10x40kg,10x 42,5kg, 10x 45kg Vatsat koneella; 10x25kg,10x30, 10x35 Hauiskääntö käsip.tuettuna;8x7.5kg,2x6x10kg(oikea), 9, 8, 7x 10kg(vasen) Takaolkapäät taljassa alhaalta; 10x7.5kg, 2x10x10kg Olkapääkohautus smithissä; 2x12x20kg,10x 20kg (lisäpainoilla) Kylkikone; 3x10x20kg Hauiskääntö narulla; 3x10x40kg Vatsat taljassa; 20x55kg, 12x60kg,15x60kg Keskitetty hauiskääntö polveen nojaten; 6x10kg, 2x5x10kg (oik.) 2x7x10kg, 6x10kg

Kuten huomaatte tenniskyynärpäälaikkauksesta on jo 3 vuotta aikaa, mutta jälkensä se on jättänyt. Oikee käsi on sen 10% heikonpi lähes joka liikkeessä, mitä salilla tekee, mutta ei haittaa. Kivut jäi leikkauspöydälle, joten se on pääasia. Penkki kulkee suorassa, kun opetteli liikeradat uudelleen. Ja muistaa keskittyä liikkeisiin kunnolla. Ei se oikee käsi oo koskaan pettäny alta, joten kyllä mä siihen luotan, vaikka vähän heikommalla hapella mennäänkin sen suhteen.Treenin kulutus 502 kcal ja 121 keskisyke. Hyvä minä, nyt on ollut reipas tahti typykällä :)

Joopas joo, tahti on tänään perjantaina sitten ihan eri kuin eilen. Pientä nuhaa ja limaisuutta on ollut 2 viikon ajan, mutta en ole siitä välittänyt. Kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa, joten olen sallinut treenaamisen itselleni. En tiedä onko ollut järkevää vai ei, mutta lämmön nousua olen pitänyt vasta kipeytymisen mnerkkinä. Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että aamulla herätessä jouduin kakomaan ja räkimään jonkun tovin, että sain henkeni kulkemaan. Vihreää limaa erittyy nyt jostakin keuhkojen syövereistä ja yrittää tukkia hengitysröörit. Kattelin tilannetta töissä ja mietin, mitä pitäis tehdä. Salille en uskalla mennä, koska henkikään ei kulje kunnolla. Loppujen lopuksi jouduin alottamaan antibioottikuurin illalla. Yöksi valelin itteni tiikeribalsamilla ja toivoin parasta, että lima irtoais yön aikana, että paraneminen vähän etenis nopeemmin.

Lauantaiaamuna olo ei ollu yhtään parempi. Räkää tulee kurkusta ja nenästä, sitä vihreetä. Yök! Illasta yritti nousta lämpökin, vai onkohan sen merkki että kuuri alkaa puremaan. Illalla sekottelin "mummun reseptillä" sinappikääreitä ja niiden kanssa makailin petissä. Nenä pysyi auki, kun silmät vuoti vettä väkevän sinapin höyryistä. Koko kämppä sekoittui kummallisiin hajuihin, ensin tiikeribalsamia, sitten sinappia.. Onnex en ollu syöny hernekeittoo vielä tohon sekaan.Säälitti ukko ja koira, kun joutuivat noissa tuoksuissa elämään mun kanssa. Mutta rakkaushan kestää tollaset pikku jutut :o Siinäpä sitä elpaillessa meni sunnuntai päiväkin.Pitää katella, uskallanko mennä töihin alkuviikosta. Kuumetta ei ole, mutta toi röhinä keuhkoissa ei kuulosta todellakaan terveeltä. Enkä oikein voi mennä asiakkaiden lähelle tartuttaan niitä, tiiä mikä lie keuhopöhö toi nyt sitten onkaan. Petissä pysyn, treeneistä unelmoiden. Olipahan aikaa tutustua uuten Probody lehteen. www.probody.fi

Löysin vanhoja valokuvia vuodelta 2005. Laitan yhden kuvan tähän päivitykseen jossa olen "Nallen" kaa. Nalle eli Juha Ahokas on entinen raskaan sarjan kreikkalais-roomalaisen tyylin painija, Euroopan mestari ja nelinkertainen arvokisamitalisti ->

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu