<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 13

Inbody-mittaus kertoi totuuden Vatsataudista on parannuttu ja energinen olo huimaa päätä. Maanantaiaamuna pinkaisin aamulenkille klo 6.30 ja steppailin raikkaassa ilmassa 30min sauvoja ulkoiluttaen. Lenkin keskisyke oli 122 ja kalorinkulutus 229. Pikasuihku ja ravitseva aamupala nassuun, sitten työviikkoa aloittamaan. Otin treenivehkeet mukaan töihin, joten hilipasin salille suoraan töistä klo 15.00. Treenivuorossa olkapäät ja hartiat.

-Pystypunnerrus koneella 10x15kg, 10x25kg, 3x10x35kg
-Hartiakohautus käsipainoilla 3x15x17,5kg
-Vipunosto sivulle käsip. (otin tukea tangosta) 3x10x8kg
-Takaolkapäät narulla 2x15x35,12x35kg
-Vipunosto eteen mutkatangolla taljassa 3x10x17,5kg
+pyörällä aerobista 20min.

Yhteenveto maanantain treenistä: Kokonaisuudessaan treenipainot olivat liian kevyet, joten sarjat venyivät liian pitkiksi. Ensikerralla enempi painoa vaan kehiin. Treenin kokonaiskulutus 422kcal, 103 keskisyke, 167 maksimisyke.

Seuraava treeni venyikin sitten torstaille asti. Vuorossa selkä ja hauikset.

-Ylätalja kapealla kahvalla lämmittelyt+8x50kg, 6,7x 52,5kg (remmit)
-Hauiskääntö mutkatangolla seisten lämmittelyt+ 3x8x15kg (säälittävää)
-½ maastaveto smithissä 2x8x 40kg, 6x 40kg lisäpainoa (sairaan raskas!)
-Hauiskääntö taljassa 1käsi 10x 15kg, 10,9x 17.5kg
-Selän ojennus koneessa 20x40kg, 2x20x45kg
-Keskitetty hauiskääntö käsip. 8,10,6x 10kg (oikea käsi 6,8,6x 10kg)
+Loppuaerobiseksi kävely kotiin mutkan kautta, elikäs 20min.

Treenissä kulutus 593 kcal, keskisykkeellä 111, max syke 170.

Eilen illalla pakattiin auto valmiiksi pääsiäisen viettoon lähtöä varten. Johan se pääsiäinen kolkuttelee jo ovella, mutta vasta salitreenin jälkeen. Elikäs meijän sali aukastiin vasta klo 10.00, joten olin ensimmäisten joukossa repimässä kahvaa. Vuorossa rinta ja ojentajat, (tälle viikolle ei siis taaskaan jalkatreeniä, yllätys yllätys.)

-Vinopenkki smithissä lämmittelyt+ 3x20x20kg lisäpainoo.
-Ojentajat talj.vastaotteella 12x35kg, 2x8x 42,5kg, 6x 42,5kg (puhti pois)
-Vipun.tasapenkillä 3x10x10kg (säälittävää)
-Kick back 2x10x8kg, 9x 8kg
-Peck deck 10,9,8 x35kg
-Dippi 3x10 (jalat penkillä, omalla painolla)

Treenin kokonaiskulutus 524kcal, 129 keskisyke ja 170 max. Vauhdikas treeni 45 minuuttiin.

Pikasuihku ja hyppäys autoon ja pääsiäisen viettoon Kuhmoon mökille rentoutumaan, jippii:)


Viikko 13

Kaloreita lisättävä dietin alussa Pääsiäinen tuli ja meni mökillä rentoutuessa. Luin pari kirjaa, lepäsin muutenkin ja saunoin pihasaunassa. Mitään herkkuja ei silleen pahemmin tullu syötyä, ainoastaan yksi yllärisuklaamuna. Tällä viikolla olis tarkotuksena alkaa laskeen vähä kaloripuolta ja katteleen, mitä suuhun laitan. Rehellisesti sanottuna, mun ruokailu on ihan hanurista tällä hetkellä. Mä tiiän jo nyt ilman laskemisiakin, että etes 2000kalorii ei tuu täyteen. Mulle dietin alottaminen tarkottaa lähinnä sitä, että aletaan syömään ihan hulluja määriä ruokaa ja ihan liian tiheesti! Ajatuksena on, niin kuin kaikissa dieteissä, että syödään terveellisesti, puhtaasti ja proteiinipitosesti. Mä en oo koskaan kokeillukaan vähähiilarista diettiä, enkä kyllä siihen ala nytkään. Proteiinit olis tarkotus pitää siinä 1,5-2g/painokilo, rasvoja unohtamatta. Oon yleensä alottanu dietin silleen, että yritän alkaa syömään ruokia ekax n.2200kcal per päivä. Tollaseen määrään totuttautuminen vie mun aikataulussa sellasen 3vk aikaa, että ylipäätänsäkin pystyy syömään sen verran sapuskaa. Sitten alan siitä laskemaan kalorimäärää alaspäin hitaasti. Ensimmäisiin karsintoihin syyskuun alkuun on siis 26viikkoo aikaa ja paino tällä hetkellä 62.4kg. Tiputettavana on 5.9kg elikäs tahti voi ja pitääkin olla hidas, että voimat ei karkaa harakoille samalla kun läski tirisee. Odotettavissa alkuviikkoina siis painon nousua 1-2kg, koska syöminen ollut todella huonoa viime ajat, mutta nyt sitten harjotellaan taas tähän normaalirytmiin. Alottelen aamulenkitkin tässä jahka kerkeen/jaksan. Tällä kertaa pudotettavana maltilliset 6kg, joten sen kanssa ei kauhee kiire ole. Ompa sitä joskus ollu 15 kg tiputettavaakin, mutta dietti kestikin sillon 10kuukautta! Onneksi ne ajat on jo takanapäin. Tiistaina kalorit syömisistä huimat 880, elikäs biafralaisen eväät on tällä tyttelillä. Huomenna yritettään sitten paremmalla onnella tota syömispuolta.

Palataanpa sitten tän viikon treeneihin. Keskiviikkoaamuna luvatulle aamukävelylle koira seurana. Mentiin 45 minuuttia melko reipasta vauhtia. Koira vetää välillä niin, että meinaa käsi irrota! Lenkillä kulutus 246 kcal keskisykkeellä 116, olis kyllä pitäny olla parempi meno, mutta minkäs teet ton koiran kanssa. Pakollinen työrupeama välillä ja sit illasta treenivuorossa olkapäät ja vatsa.

-Pystypunnerrus taljassa lämmittelyt+ 8,10,7x37,5kg
-Takaolkapäät taljassa, kumarassa 10x5kg, 2x10x 7,5kg
-Vipunostot sivulle 10,2x12x8kg (oik.10x6kg,2x10x8kg)
-Vipunosto eteen 3x10x8kg
-Takaolkapäät narulla 3x10x40kg (kevyttä)
-Hartioiden kohautus tangolla selän takaa 3x15x15kg
-Vatsakone 2x20x20kg
-Vatsat taljassa 20x55kg, 14,12x 62.5kg

Treenissä kulutus 618kcal, keskisykkeellä 133. Treenitahti siis hyvä, kun keskisyke pysyny tarpeeksi korkeella. Ruuasta kaloreita 1545, elikäs nyt ollaan jo paremmin osattu syödä. Kiire tulee kauhee, kun tuntu, että päivästä loppuu tunnit kesken, kun ei ehi syyä kaikkia ruokia.

Torstaina vuorossa selkä ja hauistreeni.

-Selän ojennus 15x-, 2x12x10kg
-Ylätalja leveällä kahvalla lämmittelyt+ 2x8x52,5kg
-Hauiskääntö mutkatangolla lämmittelyt+ 10,7,8x 15kg ja rimpulalukot päissä
-Alaspainallaus taljassa selälle 3x10x42,5kg
-Hauiskääntötaljassa keskitetysti 3x6x17,5kg
-Keskitetty hauiskääntö käsip. 3x8x10kg (oik 3x6x10kg)


Treenissä kulutus 552kcal, 126 keskisyke. Kävellen salilta kotiin loppuverryttelyksi. Ruokapuolella edistytty syömisessä niin paljon, että sain tänään jo 2000kcal-rajan rikki. Jippii:)

Perjantaina aamusta Ikaalisten kylpylässä, ja Inbody-mittauksessa. Totuus on karua kieltä, kun puhutaan painon tiputtamisesta ja rasvaprosenteista. Kyllähän mulla on ollu tiedossa se missä mennään, mutta aina se kauhistuttaa kun saa ton lappusen koneesta käteen. No, tästähän ei ole tunnetusti tie kuin ylöspäin, mikä tarkoittaa siis rasvaprosentin tippumista dietin edetessä.

-28.3-08 Inbody-mittaus tulokset:
-Kokonaispaino: 63,2kg
-Rasvaton massa: 48,0kg
-Rasvamassa: 15,2kg
-Lihasmassa: 26.8kg
-BMI:24,1
-Rasva%:24,1
-Käden ympärysmitta:31,0 cm (rasvaton:25,1cm)
-Fitnesspisteet:84

Eli tossa pääpiirteittäin tulostetun lapun tiedot. Otin seuraavan ajan 6vk päähän eli toukokuun puoleen väliin, niin voin sitten verrata, miten ollaan edistytty. Illasta treeni vuorossa jalat ja kyljet.

-Kylkien venytys koneessa 20x10kg, 3x10x20kg
-Jalkaprässi lämmittelyt+ 3x15x50kg (oikee polvi rätisee todella paljon!!)
-Pohkeet istuen 3x15x25kg (kevyttä)
-Jalkojen ojennus 10x30,10x40 (keskeytin, kun oikeessa polvessa tuntuu kipua!)
-Jalkojen koukistus maaten 8x25kg,10x20kg..keskeytys polven takia
-Kyljet taljassa 15x25kg, 2x15x35kg

Treenistä tulikin sitten polven takia todellinen tynkäläinen, mutta näillä polvillahan sitä on ihmisen pärjättävä, joten ei voi mitään. Ens kerralla parempi säkä.Ruokapuolella ei mee samotenkaan hyvin, vain 1536kcal.

Mari Tirroniemi opasti bodyfitness leirillä Lauantaiaamuna kävelyä 40minuuttia, 127 keskisyke ja kulutus 312kcal. Ja sitten nokka kohti Tamperetta ja Wolf-kuntosalia. Tein pienen syrjähypyn lajissa ja käväsin bodyfitness:in treenileirillä:) Ihan vain mielenkiinnosta ja ajatellen tulevaisuutta. Joskus tulee se päivä, jollon mun on jäätävä "eläkkeelle" sotilaspenkkipunnerruksen kisoista, niin sitten vois ehkä olla kiinnostunut bodyfitnesin kisoista. Kuvittelin poseeraamisen olevan ihan lastenleikkiä, ku eihän siellä lavalla tarvi muutako hymyillä ja patsastella. MUTTA todellakin olin väärässä!!! Lihasten jännittäminen on rankkaa puuhaa. Mulle, ekakertalaisena kokemus oli todella mieltä avartava. Paikalla olivat meitä kokelaita neuvomassa Tirroniemen Mari, Aitto-ojan Sauli ja Mika Kauppinen. Meille mallia näytti asennoissa ja kävelyssä nyt keväällä kisaava Tarja Vähäkuopus. Olihan se mimmi todella hyvässä kunnossa, WAU!: http://www.bodylehti.fi/bodynews.jsp?id=1366&f=0&flang=0 Mulla ei ollu etes oikeita kenkiä mukana, ku en omista mittään 12 cm korkkareita. Otin kaapista mukaan todella vanhat ja kuluneet koiran syömät korkkarit, mutta kyllä mä niilläkin sain pohkeet jumiin:o En oo koskaan vääntäny itteeni niihin poseerausasentoihin, joten oli pääkopalle todella vaikee hahmottaa se, mitkä lihakset tulee olla jännitettynä ja mitkä rentona. Toi hymyileminen vieraiden ihmisten edessä ja keskittyminen poseerausasentoihin on todella vaikee yhtälö. Kyllä mä lopultakin sitten tajusin sen jujun poseeraamisessa. Muut tytöt oli ku vanhoja tekijöitä siellä, usealla jo kisasuunnitelmat valmiina syksylle tai vuoden päästä keväälle. No, mä ainakin olen sitten tarpeeksi ajoissa ottamassa asioista selvää, jos vaikka 5 vuoden kuluttua kisailen sillä puolen. Kysyin Aitto-ojan Saulilta rehellistä mielipidettä siitä, että jos joskus olisin kisaamassa bf puolella, niin mitä lihasryhmiä mun pitäis alkaa kehittään enempi ja mikä olis realistinen tavoite lava-aikatauluksi?? Vuosia menis ainakin se 3 ja kehitettävää riittäis todellakin; selkään leveyttä, kädet on lähes anemiset ja olkapäitä ei ole. Palaute ei siis ollut noin tylysti sanottu, mutta kärjistetysti se mennee noin. Siinä rivissä kun me tytöt seisottiin poseerausasemissa, niin näinhän mä itekki, että mulla ei oo olkapäitä ollenkaan muihin tyttöihin verrattuna..MUTTA rintaa ei tarvi kehittää enää..hih,hih, mä olen rintavarustukseltani (lihaksista) jo liiankin kehittynyt siihen lajiin.Heh, Heh. Päivä oli todella antoisa. Suosittelen lämpimästi kaikille leiripäivää, jotka ovat kiinostuneita kisaamaan bf tai fitness lavoilla. Sieltä saa tarpeellista tietoa isossa mittakaavassa ja nippelitietoa esim. kisa-asuista. Tänään ei sitten muuta treeniä kuin toi aamuhappihyppely ja leirin poseeraukset.

Sunnuntaina olikin sitten aktiivinen ja virtanen päivä. Aamulla ennen 9 kävellä kipasin 45 minuutin lenkin.Keskisykkeellä 138 ja kulutus 313kcal. Sitten iltapäivästä astangajoogatunti Porissa (235kcal)ja illasta vielä minitreeni päälle. Ens viikolla kevyt viikko, joten aloin valmistelemaan jo siihen. Tämä treeni pikainen ja pumpilla läpi.

-Vinopenkki käsipainoilla: lämmittelyt+ 15,10,8x 12,5kg (surkeeta)
-Peck deck: 2x15x25kg,12x25kg
-Ristikkäistalja: 3x15x12,5kg
-Ojentajat taljassa kahvalla: 3x15x35kg
-Ojentajat narulla 30x15kg, 30x 10kg


Kuva 3: http://www.fast.fi/index.php?mid=421

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu