<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

Viikko 10

Lokakuun lopulla Riihimäelle Tämän viikon eka treeni oli siis jäänne viime viikolta. Käsien treenaaminen venyi keskiviikolle asti. Tein hauikset ja ojentajat supersarjoina, koska halusin vähän rankasta ittiäni siitä, kun laiskottelin viime viikolla jättäen tämän treenin näin myöhälle. Moni varmaankin ihmettelee, miksi en pahemmin ole innostunut alkulämmittelyistä pyöräillen tai soutaen. Salille on matkaa jonkun verran, tarkemmin sanottuna ¼ järveä kiertäen, joten kävelen menee 10-15min. Se on mielestäni kohtuullisen hyvä matka alkulämmittelyksi, kun reippaasti kävelee. Sitten on eri asia, kun aletaan repimään kunnon rautoja, niin on kropan pakko olla kunnolla lämmiteltynä, ettei satu vahinkoa! Siis palataanpa treenin pariin:

SUPER; Ojentajat taljassa vastaotteella: lämmittelyt + 12x 35kg,12x40kg, 9x42,5kg. Kevyttä on :)
Hauiskääntö taljassa kipparikalle: 10x25kg, 10x 30kg, 3x35kg.
SUPER; Ojentajat maaten käsipainolla: 3x 10x6kg (hieman vaivalloista)
Keskitetty hauisk.käsip. seisten (käsi tuettuna penkkiin): 12x6kg, 2x10x 8kg (kevyttä)
SUPER; Keskitetty hauiskääntö taljassa: 10x 12,5kg, 2x 10x 15kg
Ojentajat taljassa narulla: 12x 25kg, 2x9x30kg
Lisänä vatsat: koneessa 2x 15x 20kg (keskittyen rutistukseen)
Taljassa lisäpainoilla 2x 15x 55kg.

Supertehokas treeni vedettynä 45 minuuttiin.. hyvä minä :)

Torstai oli kokonaan lepopäivä salitreeneistä. Perjantaina meillä olikin sitten työpaikan puolesta järjestetty liikuntapäivä. Olimme porukalla Jämijärjellä, jossa olikin monen lajin harrastusmahdollisuuksia. Samana päivänä varusmiehet ja sotilaat hiihtivät pakollisen hiihtomarssin Jämijärveltä kasarmille. Matkan pituutta en osaa tähän hätään sanoa, ainakin yli 30km. Armeijassa on tapana tehdä kaikki rytmillä ja järjestyksessä, joten järjestäytyminen aloitukseen oli myös aika juhlallisen ja jäykän näköistä. Voi kun olisin osannu käyttää kameraa kunnolla, niin oisin voinu ottaa vitioo kun varusmiehet ottivat suksilla "asento-lepo". Oli kiva päivä kaiken kaikkiaan siellä. Meidän porukka käveli ja ulkoili muuten vaan. Kävimme kuitenkin seuraamassa myös lumikenkäilyä, curlingia, hiihtoa ja potkukelkkailua. On muuten nykypäivän uudet potkukelkat tosi hienoja ja kehittynyttä mallia! Jämillä on muuten hiihtotunneli ympäri vuoden auki, jos joku innostuu hiihtään kesälläkin.

Siinä ulkoillessa tuli kova nälkä ja pistelinkin komeesti poskeen kaksi lautasellista lihakeittoo ja muutaman näkkärin siinä sivussa. Olihan se hyvää!! Vaikutuksia lihakeitolla olikin, todella positiivisia. Illalla kun menin treenaamaan niin sotilaspenkki kulki uskomattoman hyvin. Meitsi teki omat enkat maksimisotilaspenkissä ja huom.jalat ilmassa :) Mä puhkuin muutenkin ihan älyttömästi energiaa. Seuraavassa treeni:

Maksimisotilaspenkki: Lämmittelyt, sarjat ja 1x 60kg. (WWAAUU!)
Alatalja kapealla kahvalla; 10x35kg, 10x 45kg, 2x 8x 55kg
Penkkipunn. Käsip.tasapenkillä; 10x 7.5kg, 10x 10kg, 2x 8x 12.5kg
½ maastaveto smithissä; 10x -, 10x 20kg(lisäp.), 3x 10x 40kg
Peck Deck; 10x30kg, 10, 8 x 35kg
Selän ojennus koneella; 15x 30kg, 15x 35kg, 15x 40kg

Jämijärvellä hiihdettiin Salin jälkeen lähdin loppuveryttelyksi vielä koiran kanssa iltakävelylle ja tein vielä kotiin tullessa pikaisesti lumityötkin!! Sali, kävely ja lumityöt sujuivat kaikki 2,5 tuntiin ja kaloreita paloi 829!!!

Nukuin yön erinomaisesti ja aamulla puhkuin intoa:oli todella energinen olo. Mä hyppäsin sängystä ylös kuuden aikoihin, kun ukko lähti töihin ja sain kuningasidean: mä lähen aamulenkille! Siinä menikin koiran kanssa reippaillessa 45 minuuttia äkäseen, 121 keskisykkeellä. Kaloreita paloi 291 yhteensä. Suihkuun ja aamupalalle. Energia pursui yli äyräiden, joten suunnistin suoraan aamupalapöydästä salille. Treeni tuli tehtyä kello 8.30-9.10. Vuorossa olkapäät ja ojentajat.

Pystypunn.käsip; 10x 6kg, 3x 10x 10kg (olkapäät rutisee ja paukkuu, ei hyvä)
Hartioiden kohautus käsip. 3x 10x 17.5kg
Ojentajat istuen kaksin käsin; 10x10kg, 10, 8 x 12,5kg (oik.olkapää ei tykkää)
Vipuv. Käsip. Sivulle; 10x 6kg, 10, 8, 6x 8kg (otin tukea tangosta)
Takaolkapäät narulla taljassa; 15x 20kg, 10x 30kg, 2x 10x 35kg (painot hakusessa)
Ojentajat taljassa keskitetty; 10x 15kg, 3x 10x 20kg (oikea käsi vain 3x8x20kg)
Ojentajat narulla pudottaen; 15x 25kg, 8x 20kg, 8x 15kg (ei lepoa välillä)

Sunnuntaina jatkui sama virtapiikki! Oli pakko ottaa siitä kaikki irti, joten säntäsin aamusta heti kävelylle. Käppäilin 30min ja tein lumitöitä, joten läskejä kärisi 440kcal pois, keskisykkeellä 138. Lumityöt on muuten maailman parasta hyötyliikuntaa! Illalla olikin vuorossa jalkatreeni ja vähän vatsojen rääkkäystä.

Askelkyykky smithissä; 10x-, 2x 10x 10kg lisäp. (polvet rutisee, ei kuulosta hyvältä)
Prässi yhd.jalalla; 3x 10x 25kg
Pohkeet istuen 3x10x30kg (kevyttä, ehkä liiankin.)
Jalkojen koukistus; 10x 20kg, 3x 8x 30kg (rutinaa, outoa painetta polvissa.)
Jalkojen ojennus; 10x 30kg, 3x 10x 40kg (ei kipua)
Vatsat koneella; 2x 15x 25kg
Vatsat taljassa 20x 55kg, 12x 60kg

Illalla olinkin sitten niin poikki, että ei tarvinut nukkumattia kauaa houkutella kylään. Olen todella ylpeä itsestäni, että vihdoinkin on tuntunut löytyneen se oikea asenne ja treeni into. Eiköhän tästä ole tie vain ylöspäin..


Viikko 11

Viikon eka teeni venyi taas keskiviikkoon asti. Sain treenattua kuitenkin työajalla, kun tuli äkillinen peruutus potilastyöstä. Joten treeni olikin sitten aamupäivästä jo. Vuorossa selkä ja hauikset.

Ylätalja kapealla kahv.eteen; lämmittelyt+ 10x 45kg, 7,6,6 x 50kg
Alaspainallus taljassa; lämmittelyt+ 10, 9, 6 x 42,5kg
Selän ojennus; 3x10x 10kg
Keskitetty hauisk.taljassa; 10x 12.5kg, 3x 10x 15kg (kevyttä)
Hauisk.taljassa kipparikalle; 2x 8x 35kg, 6x 35kg
Keskitetty hauisk.käsip; 3x8x8kg (vasen 3x10x8kg)
Otin vielä loppuaerobiseksi 20 minuuttia polkemista. Ja sitten illalla joogaamaan.

Liikuntapäivillä oli myös curlingia Tai ainakin suunnittelin niin lähteväni. Tulin töistä kotiin ja mulle iski ihan kauhee olotila; kylmänkalpea tuskan hiki nousi pintaa ja vatsaa alkoi vääntämään ihan kauheesti. Jouduin ihan petipotilaaksi. Lähes koko yö meni valvoessa ja keskittyen kestämään kipua. Torstaiaamuna kipu oli hellittänyt suurelta osin vatsaa,

mutta se paikallistui nyt vasemman munasarjan kohdalle. Mä olin ihan paniikissa koko päivän töissä, että jos mul onkin joku gynen vaiva, joku kysta puhjennut tai jotain vaarallisempaa. Onneksi sain ajan lääkärille iltapäivälle. Oli todella pätevä lääkäri, pisti muut ultraan ja labraan. Nolottaa kertoakin, että koko mimmi ja sen sisuskalut ultrattiin päältä ja sisältä, mutta mitään ei löytyny. Kipu ei kuitenkaan ollut hellittänyt vielä yhtään, enkä oikein uskaltanu mitään särkylääkkeitäkään ottaa kun en tienny, että vuodanko mä kuiviin sisuksiini..

Siinä sitä sitten ihmeteltiin, mie ja lekuri, että mitäs tää nyt sitten oikein on? Mitään ei siis löytyny ultrassa, eikä labran kokeista. Lääkäri epäili sen olevan virusperäinen vatsatauti, josta ei kuulemma tule mitään päällisiä oireita (siis ripulii tai örkkää). Ei muutako kotiin paranteleen oloa. En mä osannu saikullekaan jäädä töistä, kun ei mitään oireitakaan ollut, tai siis oli; vatsa kipee ja illasta aina tosi kummallinen kuvotus! Siinä mulla menikin sitten sunnuntaihin asti vedellen lääkecoctailia; matkapahoinvointipilleri+ panacod. Arvakkaas millä mä sitten itteni viihdyttelin, kun en voinu salillekaan mennä. No surffailin netissä puntti-ihmisten sivuilla. Pongasin sieltä uusia sivustoja myös suomenkielisenä ja tulevista tapahtumista! Lisää äksöniä punttipiireihin. Kaikille jotka ovat haaveilleet kilpailevansa joskus fitness / body kilpailuissa. Tässä kilpailussa olisi hyvä kokeilla "siipiä". Tsekatkaas noi sivut: www.bf-carneval.com

Vasta sunnuntaina tunsin olevani elävien kirjoissa sen verran, että uskaltauduin aamupäivällä Poriin Joogaamaan ja sitten iltapäivästä salille. Treenasin salilla rintaa ja ojentajia. Treeni olikin sellasen toipilaan heilumista, etteis iitä tarvi etes enempää kertoillakaan. Salihommelit jäi siis tältä viikolta vähemmälle, mutta pätevästä syystä. Pitäkäähän ittennä terveinä!

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu