<- Palaa "kisoihin valmistautujia" -pääsivulle 

Teija Miettisen kisoihin valmistautuminen
| Taustaa | Viikko 31 / 2006 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikko 38 | Viikko 39 | Viikko 40 |
| Viikko 52 | Viikko 1 / 2008 | Viikot 2-3 | Viikot 4-8 | Viikko 9 | Viikot 10-11 | Viikot 12-13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikot 17-18 |
| Viikot 19-20 | Viikot 21-22 | Viikot 23-32 | Viikko 33 | Viikot 34-35 | Viikot 36-37 | Viikot 38-52 |

YHTEENVETOA MENNEESTÄ:

Lenkkikaverini Joskus elämässä on onnea, joskus taas ei. Kohdallani vuosi 2007 treenien kannalta ja kisoja ajatellen oli hieman epäonninen. Vuoden 2006 kisakauden päätyttyä huomasin olevan ylikunnossa. Sen myötä kroppani alkoi sairastelemaan, eikä suostunut palautumaan pidennetynkään tauon aikana. Minulle puhkesi todella paha ihottuma, jonka syytä ei saatu koskaan selville. Treenaaminen oli siinäkin suhteessa sulamahdottomuus, koska kainaloni olivat ihottuman johdosta niin auki, että ne vuotivat kudosnestettä ja iho repeili pienimmästäkin venytysliikkeestä. Talvi tuli ja pimeys sen mukana. Olen aina ollut ns. taipuvainen kaamosmasennuksen tuomaan uneliaisuuteen ja hitauteen. Mutta talvi 2006-07 on ollut elämäni tähän mennessä pahin. Nukuin 12 h yöunia ja 3h päikkäritkin siihen päälle eikä mikään tuntunut auttavan. Lääkärit eivät osanneet selittää asiaa tarkemmin; johtuiko kaikki iho-oireet ja nukkuminen ylikunnosta vai mistä. Kuitenkin veriarvot olivat hyvät. Siis koko kevät 2007 meni toipuessa ja pääsin kunnolla treenaamaan vasta heinäkuussa. Joten oli aivan selvää, etten olisi saanut itseäni kisakuntoon lokakuuksi. Päätin suosiolla jättää yleiset kisat väliin, mutta kävin kuitenkin "puolikuntoisena raakkina" sotilaiden SM-kisoista hakemassa kultamitalin kotiin.

Onnea on ollut kuitenkin yksityiselämässä. Jos olette lukeneet aikaisempia päiväkirjamerkintöjäni, niin Kosovossa kävin aamulenkeillä Mikon kanssa. Asiat ovat edenneet siviilissä niin pitkälle, että olemme seurustelleen nyt vuoden ja muutimme avoliittoon vuodenvaihteessa. Perhe on kasvanut samalla yhdellä karvakuonolla. Meille muutti neljävuotias Australianpaimenkoira Q´n Morning light alias "Herra Jermu".

Sain 1.4.07 vakituisen työpaikan Puolustusvoimilta. Työskentelen siis hammashoitajana Tykistöprikaatissa. Arvatkaa vaan kuinka tuuletin onnesta!!! Meitsi on 33v, ja sain elämäni ekan vakkari paikan. Nyt tietää minne mennä ens kuussakin töihin, eikä tarvi pelätä töiden loppumista ihan heti. Ikuinen taloprojekti on saatu aloitettua nyt selvillä päämäärillä. Hirsitalo on purettuna kasassa tontillani. Tontti on harvennettu ja sen säännöllinen hoito alkaa ens kesänä, mun ekalla palkallisella kesälomalla;) Talosta on tehty ensimmäiset alustavat piirustukset arkkitehdillä.

Treenihommelit on aloitettu suurella innolla joululoman jälkeen. Päiväkirjapäivitykset alkavat siis viikosta nro 1. Aluksi herätellään kroppaa, mennään perusohjelmalla. Jossakin vaiheessa kevättä aloitellaan dietti. Treenit kovenee ja rasva palaa. MUTTA erotuksena viime kisoihin valmistautumiseen: mä opettelen kuuntelemaan kroppaani paremmin ja opettelen pitämään ylimääräisiä lepopäiviä, jos siltä tuntuu..

Pidetään hauskaa urheillessa, mutta tehdään se hymyillen!! Ei saa olla liian ankara itselleen, armahtakaa kroppaanne tarpeen tullen!!


Viikko 1 / 2008

Erinomainen kirja Alkuviikko meni oikeastaan muuton jäljiltä paikkoja järjestellessä. Nyt aamulenkillä on mukavampi käydä, kun on karvainen kaveri. Se oikeasti odottaa aamulla lähtöä, vaikka sataisi kaatamalla vettä. En ole käyny vielä tässä vaiheessa pitkiä tunnin lenkkejä ja vauhtikin on sellaista, että koira ehtii uutisensa lukemaan puskista. Lähinnä sekin on osana kropan herättely- osiota. Ylipäätänsäkin herääminen ennen seitsämää vaatii hieman harjoittelua, joten aloitetaan se varovasti. Koiran ansiosta mulla ei oo tullu paljon mitään kilojakaan. Nyt aamupaino on 62,3kg. Olen siis ihanan rehevä ja kurvikas nainen!!

Tulevat viikot ovat töitten kannalta todella kiireisiä, joten olen kiitollinen jos ehdin salille sen kolme kertaa viikossa. Käyn intin salilla, jossa treenaavat varusmiehet sekä henkilökunta (perheinen) ja se on ilmainen. Olen suorittanut viime vuonna kuntotestit, joten saan urheilla 2h viikossa työajalla :) Loistava etu! Salilla on Gymlecon laitteet ja tarpeeksi käsipainoja. Olen ollut ihan tyytyväinen saliin. Ainoa asia, mitä kaipaan on parempi kuntopyörä, juoksumatto ja jumppapallo, muuten se on mun käyttööni täydellinen.

Olen suunnitellut tekeväni ojentajat 2 kertaa viikossa, jotta saisin vähän enempi potkua niihin ja kestävyyttä. Maskotin (Teppolan Ari) kanssa puheltiin treenihommista ja se ehdotti, että alan treenaamaan kovaa penkkiä sotilaspenkkityylillä. Loistava idea! Sillä olen miettinyt vaihtoehtoa osallistua joskus tulevaisuudessa myös max.sot.penkkiin. Sehän on päivänselvä asia, että jokainen kilo maksimipenkkiin antaa lisää toistoja!

Tykkään salmiakki palautusjuomasta Eka treeni oli torstaina ja penkki+ojentajat. Eletään siis lihasten herättelyjaksoa. Muutenkin kun vaihdan nyt liikkeitä, niin painoissa on aika paljon hakemista. Olen tarkistanut jotkut liikkeet kirjasta: Lihaskuntoharjoittelun anatomia; Frederic Delavier. Siitä on hyvä kattoo, mihin ne liikkeet vaikuttaakin lihaksessa. Jotkut liikkeiden painot ovat alimitoitettuja, toiset ihan liian suurilla painoilla. Alkulämmittelyksi soutua 10min. Rinnalle: Sotilaspenkkipunnerrus, peck deck, vinopenkkipunnerrus Smithissä, ristikkäistalja työntö yhd.käd. Ojentajille; Kick back, ojentajat taljassa(suora kahva), ojentajat narulla pudotussarjana. Toistot meni lähes kaikissa liikkeissä lähelle 15 ja sarjoja se 3-4.Fiilis oli todella hyvä ja tuntuma lihaksiin loistava. Jonkinlaista pumppia havaittavissa :) Oliskohan virkeyteen syynä kirkasvalolamppu, jonka paisteessa olin 45min. ennen treeniä.

Seuraava treeni meni sunnuntaille. Soutua 10 min lämmittelyksi. Treeninä selkä: selän ojennus koneessa, ylätalja veto eteen (lev.kahva), hyvää huomenta-liike, alatalja veto (yhd.käd), alaspainallus suoris käsin. Sarjoja tuli 3 ja toistot 20:nen pintaa.

Tällä viikolla ei siis tullut kuin 2 treeniä, mutta parannetaan sitten ensi viikolla. Muistakaa kaikki palautusjuoma treenin jälkeen! Mun suosikki on salmiakin makuinen, mutta sen myynti loppui vuoden vaihteessa. Hamstrasin sitä kotiin 3 pussia.Nyyh luopumisen tuskaa.

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu