<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle 

Susannan kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikko 23 | Viikko 24 | Viikko 25 | Viikko 26 | Viikko 27 | Viikko 28 | Viikko 29 | Viikko 30 | Viikko 31 | Viikko 33 |
| Viikko 35-36 |

Viikko 35

Meidän salilla laite jota Kai Soini kehui Vitsi, että pitikin mennä kehumaan et treenit on menny hienosti. Tällä viikolla on tökkiny pahemman kerran! En tiedä et oonks mä niin väsyny vai miten mulla ei muka meinaa oikein innostaa :O Oon siis tehny treenit ihan normaalisti niinku tähänkin asti, mut fiilis on ollu kummallisen lattea. On sellanen tunne, et miks mä nyt tätäkin liikettä väännän, ku ei tää kroppa tästä mihinkään muutu, samalta se näyttää, vaikka kuinka pumppais :( Olo on turhautunut. Tarvis jotain zemppistä ja tavoitetta ja... jotakin. Tavoitteethan mulla on, mutta onkohan ne liian kaukana? Sit mulla on treenin sijaan pyöriny enemmänkin ruoka mielessä (sanokaa nyt äkkiä joku, etten mä oo ainoa, jolla on vaan ruoka mielessä!). Koko ajan miettii et millon mä saan seukkikerran syödä ja voi vitsi, et haluttais kaikkea namia ja koko elämä pyörii jääkaapin ympärillä! Voi hemmetti sentään, että hajottaa!! Leirikin lähestyy eikä mulla sekään nappaa just nyt ollenkaan... voi minua onnetonta :/ Terveiset muuten "Fastin" Kai Soinille: "Meidän salilla on hauislaite jota kehoitit kokeilemaan jos kohdalle sattuu":)

Onhan tässä tietenkin aika kiirusta pitäny ja siks väsyttänytkin, ku päivän aikana ehtii just ja just hoitaa kaikki juoksevat asiat ja treenit ja mitä millonkin ennen ku kello on puol neljä ja pitää olla töissä. Illall sit ei juuri mitään enää jaksakaan tehdä, syödä iltapalan, käydä suihkussa ja kaatua sänkyyn ja voilá. Aamukin tulee aina ihan liian nopeasti. Ei siis ihme, jos mä tunnen itseni välillä väsyneeksi, varsinkaan, ku en oo tottunu tällaseen aikasemmin. Tietty hyvä puoli on se et mulla on nyt jonkinlainen päivärytmi, jollon myös syömiset ja treenit on löytänyt omat paikkansa ja niitä on helpompi noudattaa. Esimerkiks nyt mul ei jää enää iltapala syömättä, koska illal, ku tuun kotiin, mul jo niin nälkä, et on ihan pakko syödä se oikea iltapala sen sijaan että ronkkis vähän sitä sun tätä nassuun. Ja sit mikä parasta, kun on kiire, ei ehdi turhia syöpöttelemään! ;) Ehkä mulla sittenkin on muutakin ajateltavaa ku ruoka, hah! :D

Treenien lisäks oon käyny tietty sauvomassa ja jumpassa. Jännä, ku niin nopeasti muuttu ilmat kovin kylmiks, et nyt saa olla jo kunnolla vaatetta ku lähtee ulkoileen. Aamuisin tuntuu, et kerrastonkin vois heittää tuularin alle hrrr! Näin ainakin täällä Kemin korkeudella. Etelässä tietty vielä rantakelit? Jumpista mm. perfect bodyssa olin maanantaina mukana. Se on sellainen lihaskuntopainotteinen tunti, aika kiva kokonaisuus. Tarkoitus olis alkaa sitä lähiakoina ohjaankin eli vähän sitäkin ajatellen osallistuin tunnille. Perjantai-iltaisin mulla on muuten aika kiva rasvanpolttopaketti ku eka on fatburning 1 ja heti perään spinning cardio. Eli aluks vähän kevyttempoisempi tunti, jollon rasva käryää ja sit kunnon tehospinning, jossa kulutus nousee kunniaan! Onhan toi spinning tietty aika kuluttavaa noin niinku lihasten kannalta, mutta toisaalta se nostaa kulutusta ja rasvanpoltto korostuu sit kovan tunnin jälkeen. Ja onhan toi myös hyvää maitohapollista harjoitusta, et lihakset tottuu sietämään hapotusta ja poistamaan sitä tehokkaammin, mistä on hyötyä sit lihastreenissä. Eli tuskin yks spin tunti kovin paljon hallaa tekee mun lihaksistolle :) Kaikenkaikkiaan mulla on tällä hetkellä viikossa 5 omaa vakkarituntia, joita pidän. Ens kuussa tulee yks tanssitunti lisää ja lähiaikoina voi olla et toi perfect body ja yks aamutunti tulee vielä mun ohjattavaks... Eli jumppaa on nyt kyllä enemmän ku tarpeeks ja periaatteessa noista tunneista tulee jo aika paljon liikuntaa viikkoon, mutta mielelläni teen muutaman sauvalenkin viikossa aina, kun vaan ehdin. Siinä tulee samalla vähän haukattua raitista ilmaa ja vietyä ajatuksia vapaalle, mikä rentouttaa ja virkistää mieltä. Eli ei muuta ku ylös, ulos ja lenkille! :)

Lauantaina tietty sit sinne leirille Ouluun. Meitä oli sellanen reilu 10 tytsyä paikalla. Kaks oli menossa kisoihin, Ansku ja mikähän sen toisen nimi nyt oli hmm... voi että, kun ei muista... mutta kovasti vaan zemppiä tytöille! :) Kovan työn olivat molemmat tehneet. Kun vaan josku pääsis itsekin samaan (huokailua). Leiri keskittyi tosiaan kilpailemiseen. Käytiin ihan läpi, et miten ne kisat etenee, miten lavalla toimitaan ja miten tuomarit arvostelee kilpailijat. Sit tietty harjoiteltiin asentoja, siihenhän se suurin osa ajasta tais mennäkin... mutta ne olikin perusteelliset asentoharjoittelut, jossa kroppaa väännettiin vaikka minkänäköseen asentoon! Ja täytyy sanoa, että ei oo mitään helppoa hommaa seisoa line upissa oikeassa asennossa, pysyä siinä asennossa ja vielä muistaa hymyillä! Yritä siinä sitten hymyillä ku selkään sattuu ja muutenkin oot kaikkea muuta kuin luonnollisessa asennossa Huhhuh! :O Aki valottikin meitä asentoharjoittelun sopivasta määrästä, joka on 3 kertaa PÄIVÄSSÄ eikä 3 kertaa viikossa! Kuulostaa hullulta vai? Ottaen huomioon, että se ei todellakaan oo mitään kevyttä hommaa, hiki siinä tulee kuulkaas! Kuitenkin se, että osaa oikeasti poserata, on ensisijaisen tärkeää, jos kisaan mielii mukaan eli asentoharjoittelusta ei kannata tinkiä. Sit me puhuttiin kisa-asuista ja väreistä ja kisalookista yleensäkin, mikä oli mukavaa. Pitihän siinä jo sitten leikkimielisesti kuvitella et minkähän väriset kisapiksut mä sit joskus hankin mmmhh ;) No joo, haaveilua kai tässä vaiheessa. Käytiin me sit läpi vielä sitä kilpailua edeltävää viimeistelyviikkoa, et mitä siinä on tärkeää. Tietenkään se ei mun kohdalla oon se ajankohtaisin asia just nyt, mut ihan mielenkiintoista oli tietää et miten ei AINAKAAN kannata toimia. Samoin oli jännä kuulla kilpailuun menevien tyttöjen ajatuksia ja metodeja omasta valmistautumisesta.

Paljon asiaa ja kiva, kun sai vähän uusia ajatuksia pääkoppaan ja ennen kaikkea uutta ispiraatiota harjoitteluun. Kyllä mulla vaan kummasti kiehto, ku katto niitä tyttöjä, jotka oli kisaan lähdössä, vaikka ne rassut olikin nälissään ja kylmissään... Mutta se kunto ja taistelu, jonka lopulta voittaa niin onhan se hienoa! :D Kyllä tästä taas jaksaa potkia eteenpäin! Leiristä lisää: http://www.bodylehti.fi/bodynews.jsp?id=1159 Ja nyt pitää sit jakaa ajatuksia Jannen kanssa ja tehdä vähän suunnitelmaa mun tulevasta kuviosta ja taistelusta, ku mua tais jälleen kerran puraista kisakärpänen ;)


Viikko 36

Naiset suosittelen hyrräliikettä Viikko lähti taas vauhdikaasti käyntiin ja lähti muuten sen verran vauhdikkaasti, että jäipähän viikon eka treenikin välistä! Vähän meinas mun hermoparkoja raastaa, kun fiilikset oli korkealla viikonlopun leirin jälkeen ja mieli teki kovasti raudan kimppuun, mutta siedin tilanteen, kun vaihtoehtoja ei ollut. Tiistaina sitten salille ja uutta aloitusta peliin. Ohjelmassa olkapäitä, ojentajia ja vatsaa. Hyvillä mielillä treenasin, siis aivan eri fiilareilla ku viime viikolla!

Tein myös jotain, mitä en olis uskonu ihan heti tekeväni, nimittäin treenasin lyhyessä topissa! ,) Aamupäivisin, ku ei oo juuri ketään muita salilla niin mä viihdyn hyvin pienessä topissa ja peilin edessä hih! ,) Se ikään kun motivoi mua, vaikka hassulta saattaa kuulostaakin. Treenistä ei oikeastaan muuta mainittavaa, kun se, että lisäsin takaolkapääliikkeeseen kolmannen sarjan, kun jaksan nyt kyseisen liikkeen huomattavasti paljon paremmin, ku sitä aloittaessa. Teen nyt takaolkapäitä 3 x 15 kahdesti viikossa, (aikaisemmin 2 x 15 kans 2x/vk). Jotain edistymistä siis ja kiva, kun sitä tapahtuu niissä liikkeissä, jotka on nyt erityisen tärkeitä :)

Keskiviikkona heti toisen treenin kimppuun eli takareisien, rinnan ja vatsan kimppuun. Toi reisikoukistus on kyllä tullu tutuks, kun sitä on kahdesti viikossa ja laitteen lisäks teen sitä myös käsipainolla. Tällä kertaa en kyl pystyny tekeen käsipainolla, ku ei ollu ketään kaveria jeesimässä, ku siihen tosiaan tarvii aina jonkun nostaan sen painon jaloille ja pois. Rintaliikkeistä pull overia oon tehny jälleen kasipainolla, ku taljaliike ei ota onnistuakseen yhtä hyvin ku käsipainolla tekeminen. Jätin siis rimpuilun ja otin varman päälle. Tolla käsipainollakin joutuu kyl keskittyyn, että liike kohdistuu oikein, mut eiköhän se rintaan uponnu, ku tissit tärisi kunnolla! ;) Kuva liikkeestä: http://www.jkkuntofitness.fi/galleria3518.php Laske paino kuvan asennosta pään taakse ja nosta takaisin kuvan osoittamaan paikkaan. Kädet pysyvät kyseisessä asennossa koko liikkeen ajan. Älä anna kyynärpäitten mennä sivulle silloin liike kohdistuu enempi selkään kuin rintaan.

Vatsaliikkeistä se hyrräliike, muistatteko? Kerroin siitä viikolla 31: http://www.jkkuntofitness.fi/susanna9.php Mä oon alkanu harjoitteleen sitä tosissaan, joo'o! Lieneekö siihen syynä se, etten mä oikeasti voi antaa periks vai se, että tosta liikkestä tulee mielenkiintoisia mieltä (ja muitakin paikkoja) kutkuttavia tuntemuksia? %) En paljasta enempää vaan kehotan kaikkia (erityisesti naisia) kokeilemaan kyseistä liikettä! Varoituksen sanana kuiten, et tohon liikkeeseen saattaa jäädä koukkuun ;) Itse oon tehny nyt 4 kertaa niin monta toistoa ku oon jaksanu (/pystyny ;)) eli noin 20 toistoa ja oon rullannu niin pitkälle eteen kun vaan oon suinkin jaksanu. En kuitenkaan tavottele sellasia toistoja, jossa kädet kävis ihan suorana edessä, koska sillon lihastyö siirtyy enemmänkin käsivarsiin ja hartiaseutuun, mikä on kaikki pois keskivartalosta. Yritän painottaa liikkeessä mahdollisimman paljon vatsan osuutta.

Kolmas treeni jo peräkkäisenä päivänä eli torstaina, mutta minkäs teet, ku aikataulu saneli tällä viikolla näin. Selkä ja hauikset tuli jumpattua oikeastaan työajalla ja siks mulla jäi vatsalihakset tekemättä. Ei siitä silti mitään suurta vahinkoa aiheutunu, koska vatsat ei kuulu mun heikkoihin/kehitettäviin lihaksiin eikä ne myöskään tarvi erityistä tuunaamista, joten no panik :) Perjantaina olikin sitten omat jumpat, fatburning 1 ja spinning cardio. Jalat sai siis kyytiä, vaikka varsinaista reisitreeniä en vielä tänään tehnytkään. Aika väsynyt olin, ku noiden riehkasujen jälkeen pääsin kotiin. Mun piti vielä kuiten vääntää valmiiks lauantaiaamun aero-mix -tunti, joten jumpat jatku vielä kotonakin. Itse asiassa mun yöunetkin oli sävytetty aerobicin ja stepin perusaskelilla, joten nukkumisesta ei tullu yhtään mitään. Aamulla veivasin kuvioita vielä tunnin ennen varsinaista tuntia ja sitten, kun jumppa oli pidetty, mä olin täysin kykenemätön tekeen enää mitään reisitreeniä, joten siirsin sen suosiolla sunnuntaihin. Loppupäivän nautiskelin kiireettömyydestä miesytäväni kanssa ja ihanasta kiinalaisesta ruoasta mmh! Käytiin tosiaan syömässä ja sit mun piti päästä vielä kahvilaan erikoiskahville ja pala porkkanapiirakkaa oli kans pakko saada ;) Enhän mä edes juo kahvia, mut mulla on tullu nyt joku ihme hinku noihin kahviloihin ja erikoiskahveihin... kerran viikossa kun sellaisen nauttii niin mun kahvin tarve on tyydytetty. Illalla mä valvoin tositosi pitkään ku jäin koukkuun Jack Nickholsonin "Kunniansanalla" leffaan, joka oli siis ihan tosi jännä, mut ei kuitenkaan pelottava, koska mä uskalsin sen katsoa! :)

Sunnuntaiaamu venähti tietty valvomisen myötä heti kymppiin saakka, mutta mikäpäs siinä, kun ei mihinkään menoa eikä kiirettä. Jotenkin aivan eri tavalla nauttii vapaapäivästä nyt kun työpäivät on oikeasti kiireisiä ja yhtä juoksemista. Ah, ihana lazy sunday. Kävin tekeen kuiten se reisitreenin, ettei jää tekemättä, koska se jos mikä ois sietämätöntä ja anteeksiantamatonta. Täytyy kyllä antaa kehuja itselleni tosta reisijumpasta, nimittäin keskittyminen oli sataprosenttista ja tuntuma kans sen mukaista! Mahtavat fiilikset jes! :D

Hyrräliike saa hymyilemään Tää viikko meni kyl hyvin treenien osalta ja oon entistäkin enemmän innostunut body fitnessistä! Kiitos leirin, mutta kiitos myös Jannen! :) Käytiin täs viikolla keskustelua mun tavoitteista ja niihin pääsemisestä ja päädyttiin rakentamaan niitä tukeva suunnitelma, jota alettaisiin toteuttamaan pikimmiten. Nyt alkaa siis tapahtua ja ensimmäisen kerran musta tuntuu siltä, että mä oon menossa kohti kilpailua! Samalla myös motivaatio nousi kummasti! :) Kerron sitten suunnitelmasta enemmän kun asioista on päätetty ja aikatauluja on lyöty lukkoon... maltan tuskin itsekään odottaa sitä!! Ehkä mä sittenkin pääsen pian valitseen niitä kisabikinejä!? :D Mano ja Janne saa alustavasti katsastaa makeimmat kisa-asut nyt syksyn SM-kisoissa, kun kerta ovat menossa kisaa katsomaan, http://www.jkkuntofitness.fi/galleria3122.php Minu rassu ei pääse taaskaan nauttimaan kisahumusta, mutta keväällä ehkä sit... Minul treenit jatkuvat entiseen malliin. Aika näyttää toteutuuko haaveni nousta body fitness lavalle.

Kiitos ajastanne, kun olette seuranneet tämän kesän ja syksyn blogiani. Syksyn jatkoja kaikille :)

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu