<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle

Petrin kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikko 20 | Viikko 21 | Viikko 22 | Viikko 23 | Viikko 24 | Viikko 25 | Viikko 26 | Viikko 27 | Viikko 28 | Viikko 29 | Viikko 30 |
| Viikko 31 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikot 38-40 |

Viikko 25

Maanantai 19.6.06

Uusi viikko, uudet helteet. Kyllä pitää lämmintä ilmaa, ja sen huomaa olossa. Veto on poissa, joten tänään ei salille ole asiaa. Yhdeksän maissa käyn mummoni kanssa hänen ystävällään kaffella. Tarjottavana olisi tietysti makeaakin mutta pysyn kohteliaasti kahvilinjalla. Tämän viikon pitäisi olla tiukka viikko. Sitä kuitenkaan liiemmin ajattelematta että tällä viikolla on juhannus. Täytyy katsoa miten tuon grillaamisen kanssa on, ehkä jotain kuitenkin. Ainakin kanaa, ja alkoholi jääkööt vähemmälle. Syöminen pysyy tänään hyvin aisoissa ja ateriat ovat tasaisin väliajoin. Ei kummempaa tapahtumaa tälle päivälle.

Tiistai 20.6.06

Helteet jatkuu. Aamusella käydään 24 km:n rullaluistelu reissulla. Sellaisella rasvanpolttosykkeellä ja vähän joskus ylikin. Aurinko porotti mutta hieman tuuli, joten jaksettiin kivasti. Kotona kyllä lämmön vuoksi olin aika poikki. Päivällä oltiin pari tuntia maauimalassa. Aurinkoa otin ja tietysti, joka kesäiseen tapaan poltin olkapäät, rinnan ja vatsanseudun. En voi ruskettua ennekuin olen palanut. Tämä on aina tällaista. Iltapäivällä sitten salille tekemään rinta/hartia treeni. Kyllä huomasi sen rullaluistelun vaikutuksen. Meillä oli kuitenkin sauvat mukana ja luistellessani työnnän usein voimakkaasti käsillä. Painoja ei paljon salilla lisäilty ja aika poikki olin muutenkin. Tarpeeksi lämminkin salilla oli. Hartioissa paneuduin pariin uuteen liikkeeseen. Tuli tehtyä takahartioitakin. Ja taas pullisteltiin. Taitaa olla onnistunein osa-alue nuo hartiat. Tosin, ei siinä rasvaakaan ole päällä, joten ne näkyvätkin helpommin. Rintalihaksetkin kyllä kiristyivät mutta treenistä oli hieman teho pois. Tulipahan tehtyä ja loppuillan ruokailutkin meni ohjeiden mukaan. Rankka päivä kaiken kaikkiaan. Illalla uni maistui.

Keskiviikko 21.6.06

Aamusella puoliväkisin ylös. Tarvis käydä aamupäivällä tekemässä jalkatreeni. Sali on kiinni torstaista sunnuntaihin juhannuksen vuoksi. Hauis/selkä treeni jää siis ensiviikon maanantaille. Pyörällä salille ja kuuma oli alusta alkaen. Samoilla painoilla kuin ennenkin mutta kyllä tuntui voimattomalta. Vatsalihaksetkin ovat aivan piipussa. Tämä pieni breikki treenissä tulee hyvään paikkaan. Loppuviikosta on luvattu hieman viilenevää joten se olisi nyt poikaa. Olen ehkä kuitenkin enemmän talvi-ihmisiä kuin kesäkolli. Ehkä sitten ensi kesänä kun six-päkki komistaa vatsanseutua :) Noo...katellaan sitä sitten... Kuitenkin treenit tälle viikolle tehty. Ehkä lisää rullaluistelua jos emäntä innostuu lähtemään matkaan. Juhannus tuo kieltämättä aikalailla paineita ruokapuolelle joten extra liikunta ei varmaan olisi pahasta. Kanaa on jo ostettu. Äitini tulee meille varmaan syömään jussiksi. Pakollinen ateria on ranskalaiset ja wieninleikkeet juhannuspäivänä. Se on aina äitini bravuuri joka juhlapyhänä. Se ruoka on pakollinen paha ollut jo kymmeniä vuosia. Ennen olen jaksanut ahtaa useampiakin pihvejä vatsaani mutta nyt taitaa jäädä yhteen, korkeintaan kahteen. Katsotaan mitä jussi tuo tullessaan.

Torstai 22.6.06

Aamusella oli taas saanut nukkua, mutta taas heräilin yhdeksän maissa. No, onhan sekin jotain. Aamupalan jälkeen revittiin sitten Hyvinkäälle alennusmyynteihin. Intersportin kellarimyyntiin, jossa riittää alennuksia. Yleensä en itselleni mitään löydä mutta nyt tärppäs. Ostin itselleni 265:n euron arvoiset uudet K2:n rullaluistimet 60:llä eurolla. Siinäpä alennus. Sanoi myyjäkin että ei paha ostos. Ei minunkaan mielestä. Myös toisesta kaupasta löytyi jokuset paidat ja housut. Loppupäivänä oleiltiin vaan ja suunniteltiin juhannuksen ohjelmaa.

Perjantai 23.6.06

Tämä päivä on kirjattava kunnolla. Tässä vaiheessa on jo syöty parikin kertaa. Aamupaino 87,2kg. Pudonnut tasaisesti koko ajan. Tämän painon kirjaan ylös siksi että seuraan grillaamisen vaikutuksia tarkasti. Lounas oli seuraavanlainen: Grillattu broilerin rinta 2kpl(ohuita), puolikas marinetti pihvi (jauhelihaa), grillattua ananasta ja tomaattia, pala patonkia munavoilla, light siideriä 1,5dl, 2 perunaa, kurkkusalaattia. Kahvin kanssa itse leivottuja muffinsseja, kevythovimokkahyytelökakkua(nimihirviö), pala kääretorttua, mansikoita ja hieman kermavaahtoa. Pienet nokoset päivällä teki terää. Päivällinen kuulostaa seuraavanlaiselta: Grillattua porsaan ulkofilettä, marinetti pihvi, oliiviöljyssä grillattua perunaa mausteilla, grillattua maissia, tomaattia ja ananasta, pala patonkia ja siideriä 1,5dl. Kahvin kanssa samat satsit kuin lounaalla, annokset melko pieniä. Mutta kun vaimo leipoo niin onhan syötävä. Loppupäivänä syömiset jotain pientä koska ei mahtunut enempää.

Lauantai 24.6.06

Päivä uusi ja aamusella 24 km rullaluistelulenkki uusilla luistimilla. Alussa huomasi raskaamman ruokavalion merkityksen. Lähti elimistö hitaasti käyntiin. Loppureissu vauhdikkaasti. Vatsalihasten kunto on selvästi kohentunut. Sen huomaa luistellessa luisteluasennosta ja työntövoimasta. Sillä saralla ollaan siis hyvällä mallilla. Puoliltapäivin sitten sinne äidille syömään piffiä ja ranskalaisia. Kyllä maistui mutta huomasin että annoskoko oli melkoisen pieni verrattuna normaaliin syömiseen. Ei yksinkertaisesti mahtunut enempää. Päivällä varaston suursiivous joka onkin odottanut jo muutaman vuoden. Suunnilleen tänne muutosta lähtien. Iltapäivälle on taas grillausta ja vuorossa kalkkunafileet. Myös perunaa ja salaattia. Ananasta ja tomaattia. Iltasella jotain murkinaa mahaan, en edes muista mitä. Alkaa jo kaivata kevyempää ruokavaliota. Olo on raskaanpuoleinen ja unet ovat yöllä rauhattomat.

Sunnuntai 25.6.06

Aamupäivällä ei kummempaa liikuntaa. Puolenpäivän maissa viimeiset grillaukset, luojan kiitos. Possun ulkofilettä ja paistettuja perunoita, nekin öljyssä paistettuja. Salaattia ja ananasta. Pikkasen limpparia. Päivällä autotallin suursiivous ja sen jälkeen yksi äidiltä jäänyt porsaanleike chilikastikkeella. Seuraava ruoka saa olla paljon kevyempi. Ensi viikolla syön kunnolla ja treenaan kovaa. Pääsen myös tapaamaan Jannea, otetaan treenikuva nettiin. Ainiin...se paino.. 89 kiloa. Eli 1,8 kiloa painoa perjantaista lisää. Katsotaan kuinka nopeasti se lähtee pois. Ruoka on kuitenkin ollut melkoisen proteiini painotteista joten saattaa tehdä hyvää. Sellainen pieni tankkaustauko :). Muutenkin tällainen perheen rentoutuminen ja hyvän ruuan syöminen on juuri jotain mitä kaipasin. Seuraava on sitten ensi jouluna. Nyt on suhteellisen ähky olo, joten jään sulattelemaan tämän viikon energialatausta sohvan pohjalle. RÖYH!!!

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu