<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle

Petrin kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikko 20 | Viikko 21 | Viikko 22 | Viikko 23 | Viikko 24 | Viikko 25 | Viikko 26 | Viikko 27 | Viikko 28 | Viikko 29 | Viikko 30 |
| Viikko 31 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikot 38-40 |

Viikko 24

Maanantai 12.6.06

Maanantai aamu, aina kiva herätä :( Väsymys painaa ja töihin on mentävä klo 6. Edellisenä iltana luonnollisesti olin tehnyt eväät valmiiksi ja aika kassihan se oli. Töissä sitten tulikin pettymys ruuan kanssa. Kala maistui suolaiselle ja se johtui varmaan sellaisesta valmisriisistä jota olin ostanut. Ruokailu meni sitten aivan ketuilleen. Lisäksi duunin mikro oli hajalla joten sekin vähä mitä kykenin syömään meni kylmänä. Ei hyvä. Ei treeniä tänään kun aamuvuoropäivinä väsyttää aina iltapäivästä. Kotona söin hieman taas ruokavalion ohi. Sen verran jäi aamupäivällä energiavajausta että kotona oli tankattava jotain hieman vahvempaa. Olisko ollut broilerilasagnea. Ilman sitä juustoa tietysti. Iltasella sitten hieman väsynyt olo, johtui juuri tuosta syömisestä.

Tiistai 13.6.06

Jälleen aamuvuoro ja aamuväsymys. Eväät mukaan ja tänään normiriisiä. Nyt vaan tuntuu siltä että kala tökkii aivan hulluna. Eväät jää puoliksi syömättä. Ei siis hyvä homma. Tästä johtuen siis kotona ruokailu taas hieman soveltaen ja oikeasta ruokavaliosta poiketen. Taisi olla sitä lasagnea vielä jäljellä. Myös jätskiä pari palloa. Sen verran alkaa olla kuumat ilmat että sen suon itselleni pahassa paikassa. Kyllä sen hieman oloa helpottaakin. Kuumuus tuo mukanaan väsymyksen. Loppupäivästä ei paljon ihmeempää koska salille en tänäänkään mene.

Keskiviikko 14.6.06

Iltavuoropäivä ja aamulla siis pidemmät unet. Puoli kymmeneksi katsomaan sitä uuden keittiön suunnitelmaa ja siinä menikin pari tuntia helposti. Kotiin tullessa olikin melkoinen nälkä ja matkalla haettiin kotipitsasta pojalle pitsa ja itselleni kotzone. Ilman juustoa sekin koska olen anti-juusto ihminen. Eli siis ohut pizzapohja, kanaa, salaattia runsaasti ja chilikastiketta. Puolikkaan söin kotona ja toisen puolikkaan otin duuniin evääksi. Eli siis kuitenkin pieniä kerta-annoksia. Muuten ruokailu ohjeiden mukaan ja vettä menee kivasti ilmasta johtuen. Ei siis treeniä tänään koska iltaan duuniin.

Torstai 15.6.06

Iltavuoro taas ja aamusella lenkille. 9 km ripeää kävelyä. Aurinko paistoi ja mittari näytti 26 astetta lämmintä. Siis hihaton paita päälle ja shortsit jalkaan. Sitten se hauska osuus. Jostain ihmeestä ilmestyi pilviä ja lämpötila laski hetkessä. Paloheimon mittarilla näkyi 16 astetta ja alkoi tuulla. Kiva loppumatka, ihme kyllä en ollut aivan umpijäässä. Evääksi tänään kalan sijasta kanaa. Ihan vaan filettä ilman mitään marinaadia. Se menee hyvin alas ja pienellä maustamisella on ihan hyvää. Iltasella duunissa hyvät fiilikset...LOMA ALKAA VUORON JÄLKEEN!!!!!!!!!!!! Kotona odotti "lomasiideri", mutta en koskenut siihen näin iltasella ja hyvä niin. Säästän sen lomapäiville kovaan janoon.

Perjantai 16.6.06

LOMA LOMA LOMA!!!! Nyt se alkaa, ja miten alkaakin. Yhdeksältä ylös ja salille kymmeneltä. Tänään on jalkapäivä ja pääsen testaamaan niitä uusia vatsalihasliikkeitä. Tänäänkin mennään pyörällä salille joten alkulämmittely tulee luonnollisesti tehtyä menomatkalla. Vatsat heti alussa ja vei jessus sentään että tuntuu kamalalta. Niin oikein tein kun voin ja tuntui siltä kun joku olisi repinyt vatsalihaksia vatsasta irti. Erittäin tehokkaita liikkeitä. Jalkatreenikin otettiin tosissaan ja edellisen päivän lenkki tuntui jaloissa melko vahvasi. Hieman hapuilua oli tehdä samoilla painoilla kun viimeksi. Kotiin ajaessa oli ajettava pyörällä jo hieman hitaammin. Kyllä tuntui jalat väsyneeltä ja vatsalihakset tiukoilta. Kotona sitten tunti tunnilta vatsa tuntui suorastaan kramppaavan ja alkoi olla hupaisaa kun itseään liikutti. Tehokas liike taatusti mutta huominen jo pelottaa. Illalla sitten sen loman kunniaksi pieni pussillinen chilipähkinöitä ja se siideri. Kyllä loman kunniaksi voi ne ottaa kun päivän treenikin oli kunnollinen. Nukkumaan mennessä vatsa tuntui edelleen kireältä.

Lauantai 17.6.06

Aamun herätys oli kamala. Vatsalihakset olivat SAIRAAN KIPEÄT!!!! Oikeesti, ihan oikeesti, mitä ihmettä niille on tapahtunut? Vatsa oli aivan länässä ja jokainen pienikin vatsalihaksiin kohdistunut liike aiheutti kivuliaan kramppaavan tunteen vatsalihaksissa. Ja vielä syvissä vatsalihaksissa, ja koko vatsan alueella. AUTS!!! Tänään mennään äidilleni tekemään hieman suursiivousta. Ennen sitä kuitenkin pakolliset kauppakäynnit. Joka paikassa, jokainen liike, jokainen yskäisy tai aivastus aiheutti etukumaraa. Vatsalihakset olivat niin kireät että välillä oli painuttava etukenoon koska en saanut vatsalihaksia millään venymään. Tässä parantelussa menee aikaa. Iltapäivällä relataan koska siivouksessa hukkui aikaa ja energiaa. Jätskituuttia ja iltasella karkkia. Ja tietysti sauna. Huomenissa on selkä/hauis treeni. Vatsalihaksiakin pitäisi tehdä mutta tuntuu kaukaa haetulta unelmalta. Jos pystyn niin teen samoja liikkeitä, koska teho on jotain aivan uutta minulle. Iltasella hieman vatsaa yritän venyttää jotta ne ei kramppaisi yöllä. Tämän liikkeen olen nyt ristinyt "kireän korsetin kostoksi". Janne lupasi hankkia mulle "korsetin" vatsalihaksista, sellaisen kireän keskivartalon. No Pain, No Gain... Näitä muutama viikko ja kyllä vararengas pysyy vyötäröltä. Taatusti!

Sunnuntai 18.6.06

Aamulla pitkät unet koska valvoin tosi myöhään illalla. Siinä futista katsellessa ja muutenkaan ei väsyttänyt. Tänään olisi siis salipäivä. Aamusta heti huomasi kuinka lämmin ilma verottaa sellaista parasta terää pirteydestä. Ei saa valittaa, kyllä sitä vettäkin taas tulee kun ei tarvis. Ruokailu yritetään pitää kuosissaan ja tänään viimeisen kerran kanaa. Pitäisi taas yrittää syödä kalaa. Salille klo 16 kun sali aukesi. Alussa hyvin tilaa ennen kuin väkeä alkoi tulla enemmän. Ihan hyvä treeni mutta alkaa olla kuuma treenata näillä ilmoilla. Ilmastointi salilla on mallia "tuuletin", eli ei paljon jäähdytä. Niitä uusia vatsoja tein tänäänkin ja kyllä tuntui kamalalta. Ihan yhtä paljoa niitä en saanut tehtyä kuin edellisellä kerralla mutta nekin mitä tein, tein kunnolla. Huomenissa varmasti taas muistaa tehneensä. Kotiin tullessa vaimo lähti salille tapaamiseen Jannen kanssa. Sieltä tullessa kertoi että mullakin olisi ollut tapaaminen Jannen kanssa. Sori Janne, mun moka. Päivät ovat aivan sekaisin kun olen loman aloittanut. Kyllähän niitä ajatuksia tuli vaihdettua viime sunnuntaina jo jonkin verran, joten ei ihan pimennossa olla. Nootia tuli kanan syömisestä, tietysti. Janne lukee tätä päiväkirjaa joten joudun olemaan rehellinen, mutta niinhän olen aina joten tämä ei sinänsä tuota ongelmia. Mutta kaikessa rehellisyydessä tämä kana kokeilu oli pakollinen. Kun jonkun ruuan kanssa tulee huonoja kokemuksia niin pitää hetkesi unohtaa koko ruoka. Mutta tiedän varmasti sen että haitta oli pieni ja kalan merkityksen ymmärrän hyvin, joten huomenissa aletaan taas kiristämään tahtia. Tähän kalaongelmaankin tuli Jannelta vinkki. Muutenkin tarkan ruokavalion noudattaminen helpottaa mahdollisia muutoksia tai niiden tarvetta. Veden juontiin on myös kiinnitettävä huomiota koska näillä ilmoilla pienikin nestehukka elimistössä vie puhdin treenaamisesta ja sitä en tosiaan tahdo. Treenaamisen on mulle oltava hauskaa ja motivoivaa. Muussa tapauksessa se on pakkopullaa ja enemmän siitä on haittaa kun hyötyä. Se ottaa pattiin ja aiheuttaa loukkaantumisia, koska liikkeisiin ei tule keskityttyä kunnolla. Kun olen salilla elementissäni, olen ihan omassa pikku maailmassani. Tämän viikon saldona voidaan sanoa mainita hieman huolimaton ruokavalio, motivaation/vireystason hetkellinen putoaminen ja aivan uusi maailma vatsalihasten saralla. Paino putosi maltillisesti ja kiinteyttä havaittavissa. Huomasin myöskin että se pieni napostelu ei oikeastaan tuonut sen kummempaa mielihyvää, ehkä vain hetkeksi. Jatkossa ne jääkööt pois. Mielessä pyörii jopa ajatus useammasta salitreenistä viikon aikana. Mutta...tiedän, tiedän...palautumisen merkitystä ei saa unohtaa. Aionkin hieman lisätä mahdollisia aerobisia treenejä viikolle. Esim. kävelyä tai sitten rullaluistelua. jos vaan polvi kestää. Kesti se talvellakin luistelua joten eiköhän se tuossa mukana tule. Ensi viikkoon uusin kujein ja kovemmalla treenillä. End of viikko...

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu