<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle

Petrin kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikko 20 | Viikko 21 | Viikko 22 | Viikko 23 | Viikko 24 | Viikko 25 | Viikko 26 | Viikko 27 | Viikko 28 | Viikko 29 | Viikko 30 |
| Viikko 31 | Viikko 32 | Viikko 33 | Viikko 34 | Viikko 35 | Viikko 36 | Viikko 37 | Viikot 38-40 |

Viikko 21

Maanantai 23.5.06

Aamu alkaa klo 5 herätyksellä. Töihin pitäisi mennä. Varmaan tunnin nukuin yöllä, todella kurja olo. Aamupala ei oikein olisi maistunut, huuhtelin sen alas kahvilla. Töissä myös väsynyt olo ja hieman pysyin omissa oloissani. Onneksi oli mukava työpari vuorossa joten jotain jaksoi jutustellakin. Päätin lähteä parantamaan oloani suoraan töiden jälkeen salille. Jotenkin oli sisuuntunut olo joten päätän lisätä painoja edellisen kertaan. Nyt on kuitenkin niin että jos on väsymyksen takia kiukkuinen niin ei auta luulla että olisi enemmän voimaa. Alku meni hyvin, mutta sitten se puhti loppui. Alkoivat painot tuntua liian suurilta liikuteltaviksi. Nyt ei ainakaan motivaatio nouse. Kotiin päästyäni en jaksanut nostaa itseäni käsillä sohvalta. Ja tämä ei ole mikään tunne vaan en tosiaan jaksanut työntää pelkillä käsillä itseäni ylös. Outo tunne. Pistin sen kuitenkin sen piikkiin että treenasin kovempaa kuin edellisellä kerralla. Ruokavalio piti koko päivän. Vettäkin tuli juotua paremmin, joka aiheutti vessan ruuhkautumista. Silleen punaiselle ristille meni loppuilta, ei jaksanut tehdä oikeen mitään. Tämän päivän voin unohtaa.

Tiistai 24.5.06

Jälleen aamuun töihin. Paremmin nukuttu yö, joten energiaa on paremmin. Aamupalakin alas ilman turhempia ongelmia. Töissäkin jaksoi paremmin. Viikonlopun rasitukset alkaa selvästi häipyä. Tänään ei salitreeniä, välipäivä kropalle ja pääkopalle. Ruokailu vaivattomasti koko päivän, myös veden juonti kuosissaan.

Keskiviikko 25.5.06

Iltavuoro duunissa joten klo 7 pojan kanssa ylös ja aamupalalle. Klo 10 salille jalkatreeniin. Kivasti meni, edelliseen kertaan verrattuna ainakin. Jaloissa oli paremmin jäntevyyttä ja harjoituspainoja sai jonkin verran nostaa. Iltavuorossa hyvä fiilis, jotenkin oudon energinen. Duunissa porukat ihmettelee tätä syömistä mutta eipä se minua häiritse. Illalla uni maistui.

Torstai 26.5.06

Helatorstai, joillekin vapaapäivä, minulle ei. Iltaa duuniin joten salille aamupäivällä. Hauis ja selkäpäivä. Aivan fantastinen. Jaksoi tehdä hyvin ja hallitusti liikkeitä ja harjoituspainoja sai nostaa edelliseltä kerralta. Salin jälkeen tosi hyvä fiilis, tosi motivoitunut. Haba kasvaa : Veden juonti taas hyvin hallinnassa. Duuniin otin pullon josta pystyy mittaamaan juodun veden määrän. Ja vessassa tulikin sitten vierailtua tasaisin väliajoin... Iltasella töissä sitten kädet kivasti voimattomat, enemmänkin huvittavaa kun että se häiritsisi. Kahvin juonti on muuten huomattavasti vähentynyt. Johtuuko veden juonnista vai ruokavaliosta? Ei voi olla varma mutta kuitenkin vaikuttaa myös yöuniin merkittävästi.

Perjantai 27.5.06

Aamulla sain nukkua pidempään. Parempi niin koska olisi taas yövuoro edessä. Kummasti vaan saa vuorotyöläinenkin järjestettyä syömiset ja treenaamisen työrytmiin. Siinäpä yksi syy jota monikin voisi tarkastella omassa tekosyyluettelossaan. Itselläni se on ainakin ollut ihan kärjessä. Kohta tuntuu siltä että yksikään tekosyy ei toimi. Ainoastaan ihan ihka oikea este tällaisen projektin suorittamiseen. Tämän viikon salitreenit on suoritettu joten vapaalla ollaan. Ruokailu jälleen sovelletusti koska ole hereillä taas sen verran pitkään. Onnistuu hienosti.

Lauantai 28.5.06

Herätys puolenpäivän maissa. Ajattelin mennä vaakaan pitkästä aikaa. Painoa on tullut takaisin...hmm.. Yhtenä syynä on varmasti nestetasapaino, olinhan yön töissä ja sillä on juuri tällainen vaikutus. Kuitenkin huomaan omassa kropassani lihasten kiinteyttä ja olo on muutenkin aikaisempaa jäntevämpi. Hieman kuitenkin asiasta huolestuneena pistän Jannelle viestiä tiedustellen että onko syytä huolestua. Ruokavaliota olen kuitenkin noudattanut pilkulleen. Sinänsä outoa kun työhousut ovat selvästi hieman löysemmän jalassa. Olisiko niin että tällä proteiinimäärällä lihasmassaa olisi alkanut jo kertyä ja kiinteytyminen ei näy siksi painossa? Ensi viikolla sen näkee sitten salilla. Jos voimat alkavat kasvaa ja lihakset pullistua niin siitä on silloin kysymys. Ehkä tuo vaaka ei tässä vaiheessa ole paras mittari kehitykselle. Oli miten oli... Tänään oli tarkoitus käydä pururadalla kävelyllä, vettä kuitenkin sataa ja katsotaan miten käy. Kotoa löytyy CrossTrainer, joten sillä kyllä saa aerobisen liikuntaosuuden hoidettua. Sählykausi kun on sitten tältä keväältä ohi.

Iltapäivällä pääsin kuin pääsinkin lenkille, se tehtiin kävellen koska rata on melkoisen vaativa. Ylämäki, alamäki, ylämäki jne... Otti koville ja siitähän ei mieliala ainakaan noussut. Iltaa kohti motivaatio silti laski melkoisesti ja ei oikein illalla jaksanut ajatella koko projektia. Ruokailu ohjelman mukaisesti mutta vettä ei paljon tullut juotua. Näitä päiviä on välillä joten annan päivän kulua pois ja seuraavana päivänä en sitä muistele.

Sunnuntai 29.5.06

Aamulla sai taas nukkua pidempään ja se auttaa aina. Päivällä kauppaan etsimään uutta yöproteiinia, koska nykyinen ei makunsa puolesta ole kovin maukasta ja siihen alkaa leipääntyä. Uusi proteiini löytyi ja sitä pääsen kokeilemaan maanantaiaamuna, sillä...yllätys, yllätys ...menen jälleen kerran yöksi töihin. Tämä kohta on työvuorolistassa omituinen, johtuen kesälomista. Mutta ei voi mitään. Venytän hieman ruokailujen välejä jotta saan ruokailun säännölliseksi ja tulee syötyä kuitenkin koko hereillä olo ajan. Janne vastasi huolestuneeseen sähköpostiini. Ei hätää vielä, katsellaan hiukan ja tehdään pieni modifointi seuraavalla viikolla ravinto-ohjelmaan. Siitä sain taas uskoa. Kummallisen tärkeä merkitys on kun on joku tukena, jolla asiat ovat hallussa. Tietää että on "hyvässä hoidossa". Nyt voin taas jatkaa ohjelmaa huoletta. Paino oli muuten kilon vähemmän kuin edellisenä aamuna joten yövuoron merkitys näkyy selvästi. Elimistön aineenvaihdunta ei toimi normaalisti kun valvoo yön. Siinäpä on vinkki yökukkujille. Unen merkitys on erittäin suuri elimistölle. Kokoajan oppii kaikenlaista pientä kun kuuntele omaa kehoaan ja tekee havaintoja. Nyt on taas motivaatio seuraavaa salitreeniin, joka on todennäköisesti tiistaina. Yövuoron jälkeiset salilla käynnit ovat hieman raskaita.

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu