<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle 

Noran kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikot 4-7 | Viikko 10 | Viikko 11 | Viikko 12 | Viikko 13 | Viikot 14-15 | Viikko 16 | Viikko 19 | Viikko 20 | Viikko 21 |
| Viikot 22-23 | Viikko 24 | Viikko 25 | Viikko 26 | Viikko 28 | Viikko 31 | Viikko 39 | Viikot 40-42 | Viikko 25 / 2008 | Viikot 26-29 |
| Viikot 30-31 | Viikot 32-33 |

Hejsan alla!

Nora Olen 21-vuotias ohut rouva joka on päättänyt tulla hieman leveämmäksi rouvaksi :)

Päätökseni syntyi viime kesänä kun katselin videolta kuvaamiamme kesäisiä uimarantareissuja ja ihmettelin itsekseen erästä vieraan näköistä ihmistä joka esiintyi nauhalla. Ensiksi luulin ,että mulla on käsissäni väärä nauha tai sitten joku muinaisajan kuihtunut haamu oli syystä tai toisesta päättänyt näyttäytyä elolliselle maailmalle. Otin asiasta selvää ja useiden vakuutteluiden jälkeen uskoin, että se henkilö nauhalla olinkin minä itse! :) Noh, puoliksi ehkä noin, mutta täytyy myöntää ,että minäkuvani vartalostani oli hyvin pitkälle vääristynyt! Peilistä näin hieman pyöreähkön "roikkuvan" tyypin ,vaikka todellisuudessa olinkin alipainoinen lihakseton luuranko, ainakin siltä se musta näytti. (Suurkiitos siis faijalle siitä videokamerasta).

Näin siis päätin hankkia itselleni lisää massaa. En ole koskaan ollut mikään sohvaperuna, olen liikkunut pienestä asti ilman kuitenkaan mitään tavoitehakuista treenausta. Sellasta "elämäntapaurheilua" mitä ei itse koe urheiluksi kun tekee vain siksi kun se on luonnollista. Niinkuin esim. pyöräilee kouluun , luistelee ja hiihtää talvisin, kesäisin kirmailee niityillä (heh) ,ui, pelaa pelejä ym ym ...Olen kyllä ollut mukana muutamissa urheiluseuroissakin kuten taitoluistelussa ja taekwondossa, mutta ne ovat aina tyssänneet siihen kun on harkat tiettynä kellonaikana tiettyinä viikonpäivinä viikossa. Se ei sovi mulle, sillä haluan mielummin itse päättää monelta treenaan ja yleensä näillä seuroilla on treenit juuri myöhään iltapäivään jolloin olen "huonoimmillani". Sitten olen käynyt säännöllisen epäsäännollisesti jumpassa siellä ,toisessa täällä, spinningiä, aerobickia, pumppia, joogaa, potkunyrkkeilyä, pilatesta..millon mitäkin räpeltämässä:)

Kesän jälkeen liityin sitten jäseneksi Kuntokeskukseen ja haahuilin siellä puolisen vuotta laitteelta laitteelle tietämättä juurikaan mitä olin tekemässä. Tarvitsin kunnon ohjelman ja tarkat ohjeet mitä teen, kuinka paljon , kuinka usein, miten teen , mitä syön, saadakseni maksimaalisen hyödyn siitä ajasta mitä käytän salilla. (ja siitä rahasta mitä pulitan joka kuukausi:) Kuulin, että meillä on suvussa oikeen ammattilainen ja minäpä rohkeana tyttönä kirjoitin Manolle joka alkoi heti väsäämään mulle ohjelmaa ja ruokavaliota!:) Eli, tässä sitä ollaan jokseenkin hyvin tietoisena mitä alan tekemään ja uskon , että puolen vuoden sisään olen päässyt jo paremmin sisälle lajiin ja rutiiniin.

Tavoitteeni siis on lisätä massaa. Syödä pitää paljon, mikä on kivaa :) Treenata pitää myös paljon, mikä on myöskin kivaa(ainakin aina jälkeenpäin). Syömisessä pitää olla tarkkana, ettei "pelkäis" liikaa vaan rohkeesti vetää mitä käsketään.(taustalla kummittelee edelleen hitusen se vanha minäkuva, mutta eiköhän siitä yli mennä). Tarkoituksena olisi käydä 4x viikossa salilla ja snadisti jumppaa. Tätä kirjoittaessani olen käynyt jo kaksi kertaa treenamassa uunituoreen ohjelmani mukaan ja täytyy sanoa, että nollilta lähdetään. Esimerkkinä rintaliike,se kun istutaan vinopenkillä kahden taljan välissä ja vedetään "naruista" mitkä lähtee alhaalta molemmilla käsillä eteen ylös (sil oli joku hieno nimikin), niin...hah!En saanu niitä vedettyä ees kevyimmillä painoilla!!:) Nolona sitten palautin sen vinopenkin takas oikealle paikalleen ja hain parin parin kilon käsipainot ja tein vastaavaa liikettä niillä. Että sikäli.

Tervetuloa vaan mukaan seuraamaan kehitystäni!! :DD

Noran kuvagalleria ->

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu