<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle

Eeron kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikot 37-40 | Viikot 41-43 | Viikot 44-45 | Viikot 46-47 | Viikot 48-50 | Viikot 51-2 | Viikot 3-5 | Viikot 6- |

Viikko 46

Ma 8.11.

Verensokeri aamulla tasan 9, kun sen pitäisi olla 5,7. Ei taida pähkinät olla mitään terveysruokaa. Tiukasti sitten vaan ohjelmaan, ja syömiset ja juomiset mallikkaasti oikein. Illalla salille ja viikonlopun huilaamisen jälkeen tuntui kulkevan aika mukavasti. Haeskelin muutamaan liikkeeseen jo hivenen isompia rasituksia, kun tuntui ettei aikaisempi paino oikein tehonnut. Paljoa ei tarvitse lisää laittaa kun jo sarjan viimeiset viisi nostoa ravistavat näyttävästi.

Ti 9.11.

Elopaino aamulla 105 ja verenpaine hyvä 133/84. Kohta varmaan paino alkaa taas laskea, kun keho tottuu kuntosaliharjoitteluun. Syömiset ja juomiset ohjelman mukaisesti ja illalla salille suoraan töistä. 2. ohjelman treeni vähän takkuaa; ensimmäisenä vatsalihakset yrittävät tiltata, muutkin liikkeet menevät vähän väkinäisesti, keskivaiheilla treeniä väijyy askelkyykky ja jäljellä olevat sarjat jäävät pakostakin vajaiksi kun lihakset yrittävät ihan väkisin haljeta. Taisin ottaa liian kovan päivän eilen. Harjoituksen jälkeen kotiin syömään. Emäntä on lähdössä "enkelikurssille", johon esitän toivomuksena että rouvan kasvoilla katsoisin tosiaan mielelläni enkelimäisempää ilmettä joten siitä voisi aloittaa. Saatua vastausta ei kannata toistaa, jos vaikka tätä lukisi joku herkempi sielu.

Ke 10.11.

Syömiset ja juomiset ohjelman mukaisesti. Tavanomaisten lisukkeiden runkoaineena vaihteeksi porkkanaraaste, joka kyllä maistui tosi mehukkaalta ja makealta. Tänään en mene salille vaan pidän lepopäivän. Keho tuntuu aika väsyneeltä, parasta antaa vähän palautua. Aloittaessani harjoittelun sain ohjelmat läpi suunnilleen kahdessa tunnissa, jota pidin aika hyvänä saavutuksena. Janne kuitenkin jo heti alussa tyrmäsi armotta moisen vitkastelun, ja käski piiskata tehoja ulos siten että treeni menisi läpi kokonaan noin 1,5 tuntiin, ja syke pysyisi jossakin 120-130 paikkeilla. Niin korkealle en ole sykettä vielä saanut, paitsi jos kotona on jääkaappi tyhjä.

To 11.11.

Verenpainelukemat aamulla hyvät 131/84 ja elopaino 104,6. Vähän olisi paino taas laskenut jos nyt oikein tulkitsin kotivaa`an häilyviä lukemia. Syömiset ja juomiset ohjelman mukaisesti. Illalla treenaamaan uuteen paikkaan eli Rajamäen uimahallille, joka on sopivasti kotimatkani varrella ja jonne käyvät töistä saamani liikuntaliput. Tilaa on salilla mukavasti ja aika paljon laitteitakin, ja kaiken lisäksi samalla maksulla voi treenin jälkeen käydä myös uimassa. Ensimmäinen kerta kuluu uusien laitteiden opettelussa ja sopivien rasitusten kokeilemisessa, mutta kuitenkin 1. ohjelman mukainen treeni tuli hyvin suoritettua.

Pe 12.11.

Syömiset ja juomiset päivän aikana ohjelman mukaisesti. Illalla suoraan töistä salille ja 2. ohjelman kimppuun. Kehossa kyllä tuntuu menneen viikon harjoittelu, mutta saan suoritettua ohjelman täyteen tavanomaisilla painoilla. Kuntopyörät olivat niin varattuja etten päässyt polkemaan heti harjoituksen päätteeksi, joten livistin suihkuun ilman viimeistä koetusta. Kotona emäntä oli lajittelemassa isoa pahvilaatikollista tupperware- kippoja, ja niinhän siinä kävi että vaikkei muka mitään tilattu niin kippojen määrä kasvoi ainakin viidellä.

La 13.11.

Viikonloppuna levätään tulevia koitoksia varten. Vesitankkaus ohjelman mukaisesti ja lounaaksi kaapista löytyviä koottuja teoksia mutta kuitenkin sallittuja eineksiä. Lisukkeena oli porkkana-lanttupataa, jota pistelin melkoisen annoksen ja loput päivälliseksi, eikä tarvittu kuin pikku ripaus suolaa päälle. Se oli niin hyvää, että melkein unohdin mäkättää uusista tupperware -kipoista. Söisin pataa vaikka joka päivä jos vain emäntä suostuisi laittamaan.

Su 14.11.

Sovin Janne kanssa että isänpäivänä vähän hellitetään ruokaohjelmasta. No aamiaiseksi tosi hyvää voileipäkakkua, lounaaksi paistia ja vihanneksia, iltapäiväkaffeella kermakakkua kilpaa poikien kanssa ja illalla loput voileipäkakusta. Voi veljet että oli hyvää, mutta ei siinä paljon ollut yhtäläisyyttä ruokaohjelman kanssa. Tuli siis hellitettyä vähän enemmän, mutta se on tietenkin emännän syy, kun ei ollut muutakaan syötävää hankkinut.


Viikko 47


Ma 15.11.

Verensokeri viikonlopun jäljiltä 6,4, eli pikkuisen koholla. Oikeastaan odotin että sokeriarvot olisivat hurjemmat, mutta hyvä näin. Tankkaukset päivän mittaan hyvin ohjelman mukaisesti. Pikkuisen maistui syömiset puisevilta sunnuntain herkkujen jälkeen, mutta määrät vain täyteen jotta syömisaikataulu ei muuttuisi totutusta. Viikonlopun jälkeen keho on yleensä päässyt sen verran lepäämään, että treenit sujuvat hyvin. Näin tälläkin kerralla kun 1. ohjelman mukaiset harjoitukset sujuvat mallikkaasti.

Ti 16.11.

Tankkaukset kokolailla ohjelman mukaisesti. Illalla suoraan salille 2. ohjelman harjoitusten kimppuun. Eilisen päivän harjoitukset tuntuvat vielä rahkeissa. Pitäisi kaiketi malttaa ottaa viikon ensimmäinen treeni vähän varovaisemmin, sillä tiistaisin tuntuu kroppa yleensä aika jäykältä ja kankealta. Yritän kiinnittää jatkossa huomiota myös riittävään lämmittelyyn ja treenin jälkeiseen venyttelyyn, jotta voisin suorittaa kaikkina harjoittelupäivinä yhtälailla tasapainoisen ohjelman. Vielä ei taida kunto kestää 4 yhtä kovaa treeniä viikossa, mutta varmasti sekin aika vielä tulee.

Ke 17.11.

Lepopäivä treeneistä. Vesitankkaus ohjelman mukaisesti, ja syöminenkin muuten paitsi iltapäivällä tuli pisteltyä muutama banaani ja päivällisellä muhkea annos naudanlihaviipaleita ja vihanneksia. Liekö näistä johtuvaa, kun alkoi yöllä närästää armottomasti pitkästä aikaa. Se on ensimmäinen kerta tämän ruokaohjelman aikana ja vaikuttaa siltä että naudanliha olisi jo liian raskasta tai vahvaa syötävää muutoin kevyen purtavan sekaan. Pakko oli käydä ottamassa vatsaa rauhoittava nappi keskellä yötä. Sen verran siinä kärvistellessä kuitenkin piristyin että sain unenpäästä kiinni uudestaan vasta aamuyöstä.

To 18.11.

Aamulla tuntui kuin en olisi nukkunut silmällistäkään. Päivä kun alkaa kiireisenä, niin se on sitä sitten koko päivän. Tankkaukset kuitenkin jotenkuten ohjelman mukaisesti ja sitten suoraan töistä salille treenaamaan. 1. ohjelman mukainen treeni sujuu kohtalaisen hyvin, ellei lasketa haukotuksia, jotka pyrkivät yllättämään tihenevällä tahdilla kesken sarjojenkin. Saan kuitenkin ohjelman täyteen ja vielä tavoiteajassa, välittämättä siitä että muita salilla olijoita väsymykseni vähän hymyilyttääkin. Karskit jätkät kun treenaa vaikka nukuksissakin. Illalla sitten karski jätkä sammui jo ennen iltauutisia.

Pe 19.11.

Verensokeri aamulla 4,7 eli vähän alakanttiin. Alkavat arvot palautua ennalleen isänpäivän herkuttelun jälkeen. Syömiset ja juomiset päivän mittaan ohjelman mukaisesti. Illalla suoraan töistä salille 2. treenin kimppuun. Keho tuntuu koko harjoituksen ajan väsyneeltä. Varsinkin jalkojen lihaksen polven yläpuolella yrittävät haljeta joka liikkeessä jo 7-8 noston paikkeilla, seuraavat nostot ravistavat tosi näyttävästi, kunnes veto loppuu kokonaan 12:n paikkeilla. Pakko lyhentää sarjoja melkein kaikissa liikkeissä.

La 20.11.

Kaikenlaista pientä puuhailua kotinurkissa. Syksyn ensimmäisiä pakkaspäiviä, lämpötila ulkona 5 astetta nollan alapuolella, ja kylmältä tuntuu vaikka kehossa on vielä rasvapeitettä enemmän kuin tarpeeksi. Muksujen piti päästä leipomaan joulupiparkakkuja, joista sitten lämpimäisiä piti isänkin sitten maistella. Muutoin kaikki tankkaukset melko lailla ohjelman mukaisesti. Veden juomista olen yrittänyt ainakin viikonloppuna painottaa aamupäivään, jottei tarvitsisi niin usein yöllä käydä tyhjentämässä, mutta en ole huomannut tällä olevan oikeastaan paljoakaan vaikutusta. Unissakävely vessan ja sängyn välillä on säännöllistä koko yön veden latkimisajankohdista riippumatta.

Su 21.11.

Vesipullo on viikonloppuisin hyvin käden ulottuvilla, joten veden tankkaaminen sujuu yleensä hyvin. Emäntä joskus yrittää kähveltää pullon pesuun, joten sitä ei voi pitkäksi aikaa päästää silmistä muutenkaan. Lounaaksi tuli syötyä melkoinen annos kalapuikkoja ja ranskalaisia perunoita, mutta muu ruokailu hyvin sallituissa rajoissa. Lounaan päälle kunnon 3 tunnin päiväunet, joten kyllä pitäisi ensi viikolla jaksaa touhuta.

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu