<- Palaa "Kuntoilijoiden päiväkirjoja" -pääsivulle

Eeron kuntoilupäiväkirja
| Taustaa | Viikot 37-40 | Viikot 41-43 | Viikot 44-45 | Viikot 46-47 | Viikot 48-50 | Viikot 51-2 | Viikot 3-5 | Viikot 6- |

Viikko 44 (Katso viikko 44 valokuva) ->

Ma 25.10.

Tiukasti taas vaan tankkausohjelmaan, ja hyvin maistui. Illalla 1. ohjelman mukainen treeni. Yritin hakea liikkeisiin sellaisia painoja, joilla voisin saada toistosarjat täyteen ja pystyisin suorittamaan liikkeet puhtaasti. Aika pieniä hiluja heiteltiin. Olen huomannut salilla, että aika harva suorittaa liikkeet rauhallisesti ja puhtaasti, varmistaen että rasitus todella menee tarkoitetulle lihakselle. Paremminkin näyttäis olevan kiire näyttäviin painoihin ja tuloksiin, sarjat otetaan liian isoilla painoilla rytkäyttämällä ja epäpuhtaasti. Kyllä maltti on valttia.

Ti 26.10.

Aamulla kroppa taas jonkin verran jäykkä, mutta ei kipeä. Aamupaino 106 eli kilo on tullut painoa takaisin viime viikon treenin ja viikonlopun pullaterapian seurauksena. Verensokeri kuitenkin hyvä 5,6. Ruoka ja vesitankkaus ohjelman mukaisesti, heti rupeaa janottamaan jos ei muista juoda tarpeeksi. Illalla 2. ohjelman mukainen treeni. Edellisen päivä painoi jonkin verran rahkeissa, kun viimeiset sarjat jäi kaikissa liikkeissä vajaaksi. Yllättävää kyllä vatsalihakset, jotka ovat näyttävin ruumiinosani, kramppasivat toisessa liikkeessä niin pahoin etten tahtonut saada enää oikaistua itseäni suoraksi. Yritin olla cool vaikka kirosana lipsahtikin.

Ke 27.10.

Keho aamulla jäykkä mutta suhteellisen kivuton. Ruoka ja juomatankkaukset onnistuneesti, vihannesannokset ovat kyllä aika muhkeita. Tänään pidetään treeneistä taukopäivän, annetaan paikkojen vähän levätä, niin jaksetaan taas uusin voimin. Jannen kanssa on tarkennettu viikon mittaan liikkeiden suoritusratoja ja vaihdettu muutama koneliike perinteiseen suoritustapaan. Samalla on löytynyt tosi tehokas jalkaliike, jossa en tarvitse mitään lisäpainoja ja jota otettuani tuntuu kuin kävelisi puujaloilla. Askelkyykky on liikkeen nimi. Kannattaa kokeilla

To 28.10.

Syömiset ja juomiset päivän mittaan ohjelman mukaisesti. Illalla 1. ohjelman mukainen treeni, joka sujuu lepopäivän jälkeen aika mukavasti. Yritän tehdä sarjat täyteen, hakea oikeita painoja eri liikkeisiin ja mielestäni tässä onnistunkin. Tankkaukset ohjelman mukaisesti päivän mittaan. Syötäviin olen lisännyt noin lusikallisen oliiviöljyä, jonka jälkeen maku on selvästi parantunut ja tulee syötyä päivän mittaan myös tarpeelliset rasva-annokset.

Pe 29.10.

Aamulla keho tuntuu jonkin verran väsyneeltä. Tankkaukset ohjelman mukaisesti ja illalla treenaamaan. Vuorossa on 2. ohjelman mukainen harjoitus, joka on siitä mukava että siinä otetaan myös suosikkiliikettäni askelkyykkyä, jonka jälkeen pitää opetella uudelleen kävelemään. Koivet eivät tottele ollenkaan, polvilleen meinaa liikkeen tuiskahtaa ihan väkisin. Sen verran on keho viikon harjoitteluista väsynyt, että joudun loppupäästä vähän harjoittelua keventämään

La 30.10.

Aamulla keho aika väsynyt, mutta ei kipeä. Tuntuu kuin olisi viime viikolla käsitellyt isompiakin rautoja. Lounas ja päivällinen viikonlopun tapaan ruokailuohjelmaa grillaamalla soveltaen, lounaalla kyytipoikana lisäksi pullo punaviiniä, jota sitten maisteltiin hartaan juhlallisesti.

Su 31.10.

Roskien ja lehtien siivousta pois tulevan lumen alta ja muuta pientä puuhailua kotinurkissa. Syömiset ja juomiset muuten ohjelman mukaisesti, mitä nyt lounaalla grillattua possun kankkua parsakaalin kanssa, ja päivällisellä lounaan roippeita. Parsakaalin olen aikaisemmin jättänyt suosiolla emännän purtavaksi, mutta kyllä siitä ihme kyllä vatsa täyteen tulee. Toivottavasti ei vatsalaukku pääse niin kutistumaan, että kun kananmunan pistelee niin ei tahdo kävelemään päästä.


Viikko 45


Ma 1.11.

Aamupäivän syömiset ja juomiset ohjelman mukaisesti. Iltapäivällä päivittämässä ammatillisia tietoja koulutuksessa, jonka päätteeksi oli järjestetty päivällinen. Valitsin runsaasta tarjonnasta vihanneksia ja jonkinnäköisen pihvin, kun en muitten pöperöiden sisällöstä saanut selvää. No pihvin sisällä oli pekonia ja juustoa, ja se oli kyllä tosi hyvää. Tarvittiin jonkin verran itsehillintää etten hakenut lisää. Sitten salille riehumaan ja 1. ohjelman mukainen treeni päälle. Viikonlopun lepopäivien jälkeen harjoittelu sujui aika mukavasti, kaikki liikkeet ja sarjat tuli tehtyä ja varsinkin yläkroppa tuntui jälkeenpäin tukevalta.

Ti 2.11.

Toinen koulutuspäivä. Aamun syömiset ja juomiset ohjelman mukaisesti. Lounaalla oli tarjolla vihanneksia, graavilohta, bratwurstia ja hapankaalia, enkä malttanut olla niitä maistelematta. Normaaliin ruokaohjelmaan verrattuna ne tuntuivat todella maukkailta, maustetuilta ja suolaisilta. No iltapäivällä sitten alkoikin janottaa oikein kunnolla, jo myös siksi ettei mukana ollut tavanomaista juomapulloa, josta yleensä siemailen pieniä hömpsyjä silloin tällöin. Koulutuksesta suoraan salille ja 2. ohjelman mukaisen treenin kimppuun. Vähän tuntui keho eilisen jäljiltä väsyneeltä, eikä tarvinnut yhtään filmata kun viimeisillä nostoilla ravisti komeasti ihan luonnostaan. Treenin aikana 10 minuutin välein juomassa ja kotona heti litra vettä melkein siltä seisomalta.

Ke 3.11.

Paino aamulla 105 kg, verensokeri 4,7 ja verenpaine 133/80. Laskusuunnassa näyttäisivät olevan kaikki arvot, ja jos suunta pysyy päästään varmasti kohtsilleen vähentämään ainakin insuliinia ja toivottavasti myös muitakin roppeja. Syömiset ja juomiset päivän mittaan ohjelman mukaisesti. Hyvässä muistissa on vielä eilisen maustetut herkut, mutta kyllä maustamaton ja vähäsuolainen ruoka maistuukin taas raikkaalta ja mehukkaalta.

To 4.11.

Työpäivän aikana syömiset ja juomiset sujuvat ohjelman mukaisesti. Iltapäivällä käyn terveyskeskuksessa diabeteshoitajan luona. Kilon oli paino edellisestä käynnistä laskenut ja koska verensokeri- ja verenpainearvot olivat myös parantuneet, voin alentaa pari pykälää iltainsuliinin määrää. Sitten syömään kotiin, jossa emäntä valmistelee illan tupperware kutsujansa; saavillinen aika hyvän näköistä salaattia näyttäis olevan tekeillä. Varoitan vielä että emännällä on tupperware ostokielto voimassa ja lähden salille ennenkuin akkaväki valtaa koko talon. Merkillisiä nämä tupperware tavarat, kun niiden määrä jatkuvasti lisääntyy vaikka olen emännälle mäkättänyt että ne jo riittävät meille ainakin sadaksi vuodeksi. Salilla 1. ohjelman mukainen treeni, joka sujuukin niin hyvin että pistän vähän lisää painoa sarjoihin.

Pe 5.11.

Perjantaina palelee, kurkku on taas kipeä, kuiva köhä koettelee, ei kai vaan lenssu ole taas iskemässä. Tankkaukset kuitenkin ohjelman mukaisesti, ja suoraan töistä salille 2. ohjelman treenin kimppuun. Jonkun verran tuntuu keho väsyneeltä viikon treeneistä, mutta koska koko ajan viluttaa, on pakko pistää hösseliksi tosimielessä että jotenkin tarkenee.

La 6.11.

Eilispäivän kaltaisia vilustumisoireita, joita yritän lääkitä kotona löytyvillä myrkyillä ja runsaalla määrällä hedelmäteetä. Emäntä jossakin sukuloimassa ja minä olen kotimiehenä, joka sopiikin olotilaan hyvin, toivottavasti tauti hellittää. Lounaaksi ja päivälliseksi kalkkunapaistia ja vihanneksia, mutta muutoin syömisten ja juomisten suhteen tavanomainen päivä. Paitsi että torstain kutsuilta oli jäänyt iso astiallinen pähkinöitä, joita sitten pistelin kourakaupalla pitkin päivää. Niihin tulee vähän niin kuin himo

Su 7.11.

Olo on paranemaan päin. Suu ja sieraimet tuntuvat vielä aivan kuivalta ja kurkkua ärsyttää vietävästi. Lounaalla ja päivällisellä pistelen piknikpaistia ja vihanneksia, välipalana ja kaikissa mahdollisissa väleissä kourallinen pähkinöitä. Juomiset kuitenkin ohjelman mukaisesti. Iltapäivällä emäntä komensi pihatöihin, eikä siinä auttanut vaikka väitin henkiriepuni olevan vielä tuskin hiuskarvan varassa. Se on silloin mentävä kun emäntä ottaa "kohta kopautan nekkuun" -ilmeensä.

Sivun alkuun
Www-toteutus: Kymen Web-Suunnittelu